Yazarlar |
Doç. Dr. Sibel OĞUZ HAÇAT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Mehmet Topal
|
Özet |
Bireyi ve toplumu merkeze alan sosyal bilgiler kalıp ve ön yargıların olmadığı bir toplum ideası içindedir. Bireyler tarafından din okuryazarlığının içselleştirilmesi, toplumda yer alan farklı din ve mezheplerden olan bireylere karşı ön yargı ve kalıp yargıların yıkılmasına, gruplar arası çatışma yerine pozitif bir sosyal grubun oluşmasına, bireylerde kültürel duyarlılığın gelişmesine ve sosyal bilgilerin önemli kazanımlarından olan yurttaşlık kazanımına katkı sunar. Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri doğrultusunda sosyal bilgiler dersi içinde din okuryazarlığının etkisi ve verimliliği ile ilgili uygulamaya dönük fikirler elde etmektir. Çalışma grubu, Kastamonu il ve ilçe merkezinde görev yapan 20 sosyal bilgiler öğretmenidir. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli ile gerçekleşmiştir. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Çalışmada elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda, din okuryazarlığını sosyal bilgiler öğretmenleri farklı dinlere karşı farkındalık oluşturma, çeşitli dinleri tanıma ve anlamlandırabilme, farklı dinlere ait sembolleri ve uygulamaları bilme, çok dinli toplumlarda birey ve toplum arasındaki ilişkilerin geliştirilmesi, dini bilgiyi anlama ve hayata geçirebilme, farklılıklara saygı duyma, farklı dinden bireylerin birlik ve beraberlik içinde yaşaması ve kalıp yargıları ortadan kaldırma şeklinde ifade etmişlerdir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 1302-8944 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2023 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/maeuefd/issue/73735/1067846 |