img
Değerlere Ve Değerler Eğitimine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri      
Yazarlar
Prof. Dr. Selman Tunay KAMER Prof. Dr. Selman Tunay KAMER
Türkiye
Murat Şahin
Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bu çalışmanın temel amacı öğretmen adaylarının değerlere ve değerlereğitimine ilişkin görüşlerini ortaya koymaktır. Çalışma nitel araştırma yöntemineuygun olarak durum çalışması yaklaşımı ile yürütülmüştür. Araştırmada incelenen durum öğretmen adaylarının değerler ve değerler eğitimine ilişkin görüşleridir. Araştırmanın çalışma grubu amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimumçeşitlilik örneklemesi ile belirlenmiştir. Bu kapsamda bir devlet üniversitesindeöğrenim gören 25 öğretmen adayı ile bu araştırma yapılmıştır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak öğretmen adaylarıylayapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırmanın verileri betimsel analizyaklaşımı ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda öğretmen adaylarının sahipoldukları değerler bağlamında öğrencilere yaklaştıkları belirlenmiştir. Öğretmenadaylarının sahip olduğu değerlerin farklı yaşantıların etkisinde olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmen adaylarının değerler ve değerler eğitimi sürecine ilişkinolarak eğitim fakültelerinde değerler eğitiminin ders olarak verilmesi ve görevyaptıkları illerin kültürel değerleri hakkında hizmet içi eğitimler ve seminerlerverilmesi gerektiği konusunda öneriler getirmişlerdir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Milli Eğitim
Dergi ISSN 1302-5600
Dergi Tarandığı Indeksler Scopus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 05-2021
Cilt No 50
Sayı 230
Sayfalar 725 / 744
Doi Numarası 10.37669/milliegitim.705356
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1010655
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 6
Google Scholar 21
Değerlere Ve Değerler Eğitimine İlişkin Öğretmen Adaylarının Görüşleri

Paylaş