Bu çalışmada, üniversiteye girişte baraj puanlarının kaldırılmasının 12. sınıfta öğrenim gören ve üniversite sınava girecek öğrencilerin görüşlerini nasıl etkilediğini belirlemek amaçlanmıştır. Nitel araştırma yaklaşımına dayalı olarak yürütülen bu çalışmada olgubilim araştırma deseni esas alınmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla öğrencilerin görüşleri alınmıştır. Elde edilen verilere göre baraj puanının kaldırılmasının katılımcıların çalışma performansını nasıl etkilediğine ait tema altında katılımcılar okul türleri bazında; motivasyonum arttı (FL), etkilemedi (FL, AL), çok kötü etkiledi (AL), aynı hız ve tempoda çalışmaya devam ediyorum (AİHL), motive olmamı sağladı (MTAL), çalışma performansımda değişen bir şey olmadı (MTAL), çalışma performansımı düşürdü (MTAL) şeklinde, duygu durumunu nasıl etkilediği teması altında katılımcılar okul türleri bazında; duygu durumumu etkilemedi (FL, AL), daha da hırslandım (FL), kaldırılmaması daha iyi olurdu (FL), hak etmeyenler de üniversiteye girecek (AL), başarmaya yönelik inancım arttı (AİHL), kaygı durumum ortadan kalktı (AİHL, MTAL) yönünde, katılımcılara olumlu etkileri olup olmadığı teması altında katılımcılar okul türleri bazında; benim açımdan olumlu etkisi yok (FL, AL, AİHL), benim açımdan olumlu etkisi var (AİHL), kendi düzeyimde bir eğitim kurumuna yerleşeceğim (MTAL) şeklinde, olumsuz etkileri olup olmadığına yönelik tema altında katılımcılar okul türleri bazında; olumsuz etkileri olmadı (FL, AL, AİHL, MTAL), hak etmeyenler de üniversiteye girecek (AL), üniversitelerin başarı puanını düşecek (AİHL), hak eden ile hak etmeyen kişilerin ayrımı yok (MTAL), çalışma isteğimi düşürdü (MTAL) yönünde görüş belirtmişlerdir. |