Yazarlar |
Hasan Sarıahmetoğlu
|
Prof. Dr. Selman Tunay KAMER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı; Kastamonu ilinde ortaokullarda öğrenim gören yabancıuyruklu öğrencilerin eğitim sistemine uyumunda öğretmenlerin ve okulyöneticilerinin karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu konuyla ilgili yapılacakplanlamalara katkı sunmaktır. Bu çalışma, nitel bir araştırmadır. Durum çalışmasıdesenine göre yürütülen bu araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşmeformları ile toplanmıştır. Veriler, 2018 yılında Kastamonu ilinde 4 ortaokulda görevyapan 8 öğretmen ve 8 okul yöneticisiyle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Seskaydına alınan görüşmelerden elde edilen verilerin çözümlenmesinde betimselanaliz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; yabancı uyruklu öğrencilerinTürkçe bilmemeleri öğretmen ve yöneticilerin karşılaştığı en önemli sorun olarakortaya çıkmıştır. Bu sebeple öğrencilerin akademik anlamda başarısız oldukları veilk zamanlarda arkadaşları tarafından dışlandıkları okul yöneticileri ve öğretmenlertarafından ifade edilmiştir. Okullarda yabancı uyruklu öğrenci sayısının artmasıylaberaber çeteleşme ve şiddet olaylarının da arttığı belirtilmiştir. Bu öğrencilerdedevamsızlık ve okul terkinin yüksek olduğu ve yabancı uyruklu öğrenci ailelerininmaddi sorunlar yaşadığı dile getirilen diğer sorunlar olmuştur. Denklik işlemleriyapılırken yaşlarından daha düşük sınıflara verilmesinin sorunlara yol açtığı ortayaçıkmıştır. Yabancı uyruklu öğrencilerin bazı okullarda yığılması sorunlarınçoğalmasına ve yeni sorunların ortaya çıkmasına sebep olduğu okul yöneticileri veöğretmenler tarafından ifade edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | MSKU Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2148-6999 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 11-2021 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 612 / 634 |
Doi Numarası | 10.21666/muefd.852569 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1484683 |
Atıf Sayıları | |
Google Scholar | 14 |