img
img
Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumları     
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Murat PEKTAŞ Prof. Dr. Murat PEKTAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Selman Tunay KAMER Prof. Dr. Selman Tunay KAMER
Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada fen bilgisi öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları cinsiyet, mezun olunan lise türü, üniversite, sınıf düzeyi, anne ve baba eğitim durumu değişkenleri açısından incelenmiştir. Tarama modelinin kullanıldığı araştırmaya, 2008–2009 eğitim-öğretim yılında Gazi, Ahi Evran ve Kastamonu Üniversitelerinin Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalında okuyan 242’si kız, 140’ı erkek toplam 382 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada Akkuzu ve Akçay (2008) tarafından geliştirilen ve Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı α = 0.965 olan öğretmenlik mesleğine yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre, kızların erkeklere göre öğretmenlik mesleğine daha pozitif tutum sergiledikleri söylenebilir. Anadolu öğretmen lisesi mezunlarının tutum puan ortalamasının en yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca ebeveynleri üniversite mezunu olan öğretmen adayları ve dördüncü sınıf öğretmen adaylarının tutumların olumsuz yönde değiştiği görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Gazi Üniversitesi Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 10-2011
Cilt No 9
Sayı 4
Sayfalar 829 / 850
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 68
Google Scholar 8

Paylaş