Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Türk eğitim tarihi incelediğinde Tanzimat döneminde geçekleştirilen eğitimi yenileştirme çabaları kapsamında, öğretmen yetiştirme sorunu da ele alınarak, yeni açılan Rüşdiyelere öğretmen yetiştirmek amacıyla, 16 Mart 1848‟ de İstanbul‟ da Darülmûallimin adıyla ilk öğretmen yetiştiren okulun açıldığı görülmektedir. 16 Mart 1848‟ den günümüze kadar geçen 164 yıllık zaman içerisinde, çağın ve toplumun ihtiyaç ve beklentileri dikkate alınarak, eğitim sistemimizin her kademesi için öğretmen yetiştirmek amacıyla yeni öğretmen okullarının açıldığı, farklı öğretmen yetiştirme modellerinin geliştirildiği bilinmektedir. Bu çalışmada, genel anlamda ilköğretime öğretmen yetiştirmenin ana hatları çizilirken, özel anlamda ise öğretmen yetiştiren kurumlardan olan Kastamonu Kız İlköğretmen Okulu incelenmiştir. Bu okul gerek amaç, gerek yönetim, gerekse eğitimöğretim faaliyetleri açısından irdelenmiştir. Okulun kuruluş gerekçeleri, fiziksel yapıları, öğrenci ve öğretim elemanı profilleri, öğretim programları, sosyal ve kültürel faaliyetleri detaylı olarak ortaya konmuş; sonuç olarak da ülkemize 1956-1975 yılları arasında birçok mezun veren bu okulun sahip olduğu imkanların, uygulanan ders programlarının, kadrolarının ve fiziki yapılarının önemli birer faktör olduğu tespit edilmiştir. Anahtar Sözcükler: Öğretmen Yetiştirme, Kız İlköğretmen Okulu, Kastamonu |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Cumhuriyet International Journal of Education |
Dergi ISSN | 2147-1606 |
Dergi Tarandığı Indeksler | DOAJ |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 10-2012 |
Cilt No | 1 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 1 / 17 |