Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Kadir Yücel KAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi İsmail YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışma popüler ücretsiz üç görsel programlama ortamının incelenmesini ve karşılaştırmasını hedeflemektedir. Bahsedilen üç farklı ortamı diğer ücretsiz ortamlar arasından seçerken ücretsiz, popüler, ve üretken olması ölçütleri dikkate alınmıştır. Birçok ortam incelendikten sonra MIT App Inventor, Scratch ve Microsoft Kodu Game Lab seçilmiştir. App Inventor ve Scratch ücretsiz ve açık kaynak kodlu ortamlarken, Microsoft Kodu sadece ücretsizdir. Seçilen üç ortam kullanılarak ve incelenerek araştırılmış, ayrıca araştırma alanyazın taraması ile desteklenmiştir. Bu çalışmanın sonuçlarının öğretmen, eğitmen ve öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun bir görsel programlama ortamı seçmede yardımcı olabileceği düşünülmektedir. Ortamların incelenmesi, Kodu’nun ilkokul düzeyindeki öğrenciler için daha uygun olduğu sonucunu ortaya koyarken, Scratch’in hedef kitlesinin benzer fakat daha üst yaş kitlesini de içerdiğini göstermiştir. Bu ikisi arasındaki diğer bir fark Kodu’nun tek ürünü 3 boyutlu oyunlarken, Scratch 2 boyutlu oyun ve animasyonlar üretebilmektedir. App Inventor ise ortaokul ve daha üst yaş kitlesini hedeflemekte ve App Inventor’da Android işletim sistemi için mobil uygulamalar geliştirilebilmektedir. Scratch ve App Inventor aynı blok tabanlı kütüphaneyi kullanmakta ve bu ikisi değişkenler, koşullu ifadeler, ve döngüler gibi temel programlama kavramlarını öğretmeye daha uygun bulunmuştur. Seçilen üç ortamın kendilerine özel avantajları ve kendi hedef kitlelerine yönelik özellikleri olduğu görülmüştür. Bu çalışma seçilen ortamların önemli farklılıkları ve özelliklerini araştırmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-9844 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 11-2019 |
Cilt No | 27 |
Sayı | 6 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/pub/kefdergi/issue/50214/643241 |