img
Bir KAÇD’nin tasarım ve uygulama sürecinin eğitmen deneyimleri açısından incelenmesi     
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Seçil TISOĞLU KAYA Dr. Öğr. Üyesi Seçil TISOĞLU KAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Kadir Yücel KAYA Dr. Öğr. Üyesi Kadir Yücel KAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler (KAÇD) eğitim alanındaki son yıllardaki gelişmelerde geniş ölçekli bir etkiye sahiptir. Bu derslerintasarımı, özellikle çevrimiçi ve açık öğrenme kavramlarına yeni boyutlar kazandırmış ve öğretim tasarımı sürecine yönelik yenibakış açılarının gelişmesine katkı sağlamıştır. Bilgi ve iletişim çağında değişen öğrenen ihtiyaçları, beklentileri ve profilleri de busüreçte yeni tanımlamalar kazanmıştır. Öğrenen deneyimlerine yönelik çalışmalar mevcutken, geniş ölçekli olan bu derslerintasarlanması ve bu sürecin öğreticiler açısından incelenmesine yönelik ise daha fazla çalışma yapılması gerektiği belirlenmiştir.Bu çerçevede, bu çalışmanın asıl amacı hem öğrenen hem de öğretici bakış açısına sahip olan kişilerin KAÇD ile ilgili yaşadıklarıdeneyimler dahilinde düşüncelerini, yaşadıkları zorlukları ve muhtemel çözüm önerilerini ortaya koymaktır. Çalışmanın ikincilamacı ise bir KAÇD ortamının tasarım ve uygulanma sürecini detaylı incelemektir. Bu amaçlar çerçevesinde, bu çalışma teklidurum çalışması olarak tasarlanmış olup, durum hayata geçirilen bir KAÇD ortamı olarak belirlenmiştir. Çalışma verileri budersin tasarım ve uygulama sürecinde yer alan 10 kişiden oluşmakta olup, veriler nitel veri analiz yöntemiyle yorumlanmıştır.Çalışmanın sonuçlarına göre hem öğrenen hem de eğitmen deneyimlerine yönelik görüşler genelde olumlu olup özellikle busüreçlerin profesyonel, mesleki ve bireysel gelişime katkı sağladığı fikrinde uzlaşılmıştır. Öğrenen deneyimlerinde ortaya çıkanzorluklar iletişim, motivasyon başlıklarında toplanırken, eğitmenlerin yaşadıkları zorluklar ise tasarım, uygulama vedeğerlendirme başlıkları altında incelenmiştir. Bu çalışmada ortaya çıkan sonuçlara göre, öncesinde çevrimiçi öğrenmedeneyimi olan eğitmenlerin KAÇD ortamını tasarlama sürecinde karşılaştıkları zorluklar, bu tarz öğrenme ortamların nasıltasarlanacağından ziyade yüksek katılımcı sayısının beraberinde getirdiği yeni durumlarla nasıl baş edeceklerine yönelikdurumlar ve stratejileri içermektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 11-2020
Cilt No 28
Sayı 6
Sayfalar 2535 / 2551
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.763555
Makale Linki http://dx.doi.org/10.24106/kefdergi.763555
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Google Scholar 4
Bir KAÇD’nin tasarım ve uygulama sürecinin eğitmen deneyimleri açısından incelenmesi

Paylaş