img
Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Seçil TISOĞLU KAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Kadir Yücel KAYA
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Kürşat Çağıltay
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Türkiye
Özet
Köy Enstitüleri, 20 yüzyılın başlarında Türkiye’de kurulan eğitsel bir seferberlik hareketidir (Türkoğlu, 2004). Köy Enstitütleri’nin temel amacı, iş içinde öğrenme metodu kullanılarak köylü çocuklarının kendi köylerinde öğretmen veya deneyimli bir meslek sahibi ve personel olarak çalışabilmeleri amacıyla yetiştirilmeleridir. Bu özgün yaklaşım, aktif olarak 1940-1954 yılları arasında uygulanmış olmasına rağmen, bu uygulama Türkiye’de önemli eğitsel, sosyal ve politik değisimlere yol açmıştır. Bu enstitülerde uygulanan temel öğretimsel metod iş içinde öğrenme yaklaşımına dayandırılmış olup, çocukların sosyal ve kültürel olarak yetiştirilmesi amaçlanmıştır. Tüm bu bağlamlar dahilinde, bu çalışmanı amacı, Köy Enstitüleri’nin öğretimsel metodolojisi, dersleri, araçları ve ortamının öğretim teknolojisi bağlamında incelenmesidir. Ayrıca bu çalışma, iş içinde öğrenme metodunun güncel eğitsel stratejiler ve yönelimler ile olan ilişkisi ile ilgili bir anlayış sunabilmeyi amaçlamaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi ISSN 1306-7850
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2018
Cilt No 14
Sayı 1
Sayfalar 463 / 480
Doi Numarası 10.17860/mersinefd.304070
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/download/article-file/461349
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Review of Village Institutions from the Aspect of Instructional Technology

Paylaş