Yazarlar |
Esra Esgen
|
Doç. Dr. Muammer ERGÜN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Liderlik ve eğitim konuları yıllardır araştırmacıların ilgisini çeken iki konudur. Özellikle ilişki yönelimli ve görev yönelimli liderlik tarzları ile ilgili pek çok araştırma yapılmıştır. Bu çalışmada öğretmenlerin ilk görev yaptıkları okul yöneticisinin öğretmenin gelecekteki meslek hayatını etkileme durumu incelenmiştir. Veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen liderlik tarzı ölçeği ve demografik bilgileri içeren anket yoluyla dijital ortamda toplanmıştır. Geliştirilen ölçek için açımlayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılmıştır. Daha sonra ise farklı bir gruptan veriler toplanarak tekrar doğrulayıcı faktör analizi yapılmıştır. Çalışma 530 kişilik örneklem grubu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler Anova testi ve t testi ile analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin %70’i ilk yöneticilerinin kendilerinin meslek hayatını etkilediğini ortaya koymuştur. Etkilemenin kullanılan liderlik tarzına göre farklılaşmadığı bulunmuştur. Ayrıca, yönetici kıdemine göre ve ilk görev yapılan okulun öğretim kademesine göre öğretmenleri etkilemede farklılıklar olduğu ortaya çıkmıştır. Görev ve ilişki yönelimli liderlik tarzına göre etkilemenin farklılaşmadığı bulgusu literatürle uyumlu sonuçlardır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Adiyaman University Journal of Educational Sciences |
Dergi ISSN | 2149-2727 |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2023 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 54 / 66 |
Doi Numarası | 10.17984/adyuebd.1286116 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/pub/adyuebd/issue/82447 |