img
Türkiye'deki Üniversitelerde Eğitim Denetimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi   
Yazarlar
Doç. Dr. Muammer ERGÜN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Ergün RECEPOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Zuhal Arife Küçük
Kevser Oğuz
Özet
Araştırmanın amacı, eğitim denetimi alanında yapılan tezlerdeki bilimsel araştırma bulgularının çeşitli değişkenlere göre incelenmesidir. Araştırma, nitel ve betimsel özellik taşımaktadır. Araştırma sonucunda; tezlerin 24 farklı üniversiteye dağıldığı bulunmuştur. Tezlerin yaptırıldığı enstitüler açısından incelendiğinde % 50,47sinin sosyal bilimler enstitülerinde (54 adet), %49,43ünün ise (53 adet) eğitim bilimleri enstitülerinde yaptırıldığı bulunmuştur. Tezi yapanların cinsiyetlerine göre dağılımları incelendiğinde, %29,91i (32 Tez) kadınlar, %70,09u (75 Tez) erkekler tarafından yapıldığı bulunmuştur. İncelenen tezler düzeylerine göre incelendiğinde %86,92si (93 Tez) yüksek lisans düzeyinde, %13,08i (14 Tez) doktora düzeyinde yapılmıştır. Yapılan araştırmalar türlerine göre incelendiğinde, 107 eğitim denetimi araştırmasının % 19,63ü (21 Tez) Nitel, %80,37si (86 Tez) nicel araştırma türünde yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2014
Cilt No 22
Sayı 1
Sayfalar 25 / 40
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 11

Paylaş