Bu çalışmanın amacı eğitim yöneticilerinin''bireysel, eğitimsel ve toplumsal değerlerini''ortaya çıkarmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden kategorisel analiz kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma evrenini, 25 ilden 42 Bilim sanat merkezi yöneticisi oluşturmaktadır. Katılımcıların 2'si kadın 36'sı erkektir. Dört katılımcı cinsiyetini yarı yapılandırılmış anket formuna yazmamıştır. Katılımcılardan kendileri için en önemli “5 bireysel, 5 toplumsal ve 5 eğitimsel değer” yazmaları istenmiştir. Elde edilen veriler 6 değer grubuna ayrılmıştır. Her bir değer grubu içerisindeki değerlerin içerik analizi yapılmış ve tablolar halinde frekans ve yüzdeleri verilmiştir. Toplam 75 farklı değerin 602 defa tekrar edildiği bulunmuştur. Bu değerlerin yüzdelikleri şu şekildedir:% 22, 8 ahlaki,% 20, 8 duygusal,% 14, 8 demokratik,% 13, 1 kişisel gelişim,% 8, 8 kültürel,% 8, 8 toplumsal/kurumsal değerler. Çalışmada, frekansı 5 ve 5'in üstünde 31 (536 defa) ve 5'in altında 44 (66 defa) değer bulunmuştur. Değerler frekansları en yüksekten, en düşüğe sıralanmıştır. Buna göre en önemli 10 değer ve tekrarlanma sayısı şu şekildedir; sevgi/saygı 70, doğruluk/dürüstlük 54, adalet 49, iyi insan 46, hoşgörü 34, milli değerler 28, çalışkanlık 25, ahlak 25, aile 21, özgürlük 20. Veriler incelendiğinde değerlerin''bireysel, eğitimsel ve toplumsal''kategorilerdeki frekanslarının toplam frekanslarından daha düşük olduğu ve yöneticilerin farklı değerleri kendilerine ilke edindikleri bulunmuştur. Özellikle, katılımcıların bireysel, eğitimsel ve toplumsal değerlerinin farklılaştığı bulunmuştur. |