Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmada; 2004-2009 yılları arasında Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesinden mezun olan 2400 öğrencinin KPSS sonucuna ulaşarak bunlar üzerinde SPSS ile istatistiksel analizler yapılmıştır. KPSS’de cevaplanan doğru ve yanlış sorular; cinsiyet, yıllar, mezun olunan lise türü, fakülte mezuniyet ortalamaları değişkenleri açısından incelenmiştir. Genel yetenek ve genel kültür sorularında doğru ve yanlış yapılan sorulara bakıldığında cinsiyete göre anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Fakat eğitim bilimleri sorularında doğru cevaplanan sorularda cinsiyete göre bir anlamlı farklılaşma olmamasına rağmen yanlış cevaplanan sorularda bir farklılık bulunmuştur. Yapılan varyansın homojenliği testi sonucunda genel yetenek doğru (p: 0,201), genel yetenek yanlış (p: 0,129) ve genel kültür yanlış (p: 0,055) cevaplanan soruların fakülte mezuniyet ortalamalarına göre homojen olduğu bulunmuştur. Genel kültür doğru (p: 0 … |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 9. Ulusal sınıf öğretmenliği eğitimi sempozyumu |
Kongre Tarihi | 20-05-2010 / 22-05-2010 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Elazığ |