img
img
Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kpss’de Cevapladıkları Soruların Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Muammer ERGÜN Doç. Dr. Muammer ERGÜN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Selman Tunay KAMER Prof. Dr. Selman Tunay KAMER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmada; 2004-2009 yılları arasında Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesinden mezun olan 2400 öğrencinin KPSS sonucuna ulaşarak bunlar üzerinde SPSS ile istatistiksel analizler yapılmıştır. KPSS’de cevaplanan doğru ve yanlış sorular; cinsiyet, yıllar, mezun olunan lise türü, fakülte mezuniyet ortalamaları değişkenleri açısından incelenmiştir. Genel yetenek ve genel kültür sorularında doğru ve yanlış yapılan sorulara bakıldığında cinsiyete göre anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Fakat eğitim bilimleri sorularında doğru cevaplanan sorularda cinsiyete göre bir anlamlı farklılaşma olmamasına rağmen yanlış cevaplanan sorularda bir farklılık bulunmuştur. Yapılan varyansın homojenliği testi sonucunda genel yetenek doğru (p: 0,201), genel yetenek yanlış (p: 0,129) ve genel kültür yanlış (p: 0,055) cevaplanan soruların fakülte mezuniyet ortalamalarına göre homojen olduğu bulunmuştur. Genel kültür doğru (p: 0 …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 9. Ulusal sınıf öğretmenliği eğitimi sempozyumu
Kongre Tarihi 20-05-2010 / 22-05-2010
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Elazığ
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş