Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Gelişmiş ülkeler seviyesine çıkmak, gelişmenin sürekliliğini ve başarısını sağlayabilmek, ancak iyi yetişmiş bir nesille gerçekleşebilir. Bu nedenle eğitim, gelecek için yapılan bir yatırımdır. Bir çocuğun geleceğinin ne olacağını belirlemede, o çocuğun ilkokul öğretmeninin kim olduğu anne-babasının kim olduğundan daha belirleyici olduğu söylenebilir. Dolayısıyla öyle öğretmenler yetiştirilmelidir ki; öğretmen, ders verdiği öğrencilere ruh ve düşünce özgürlüğünü aşılarken aynı zamanda hoşgörünün ve sağlam bilimsel düşüncenin de temellerini kazandırmalıdır. Türk eğitim tarihi incelendiğinde, Türkiye'deki öğretmen eğitiminin toplumumuzdaki siyasal, sosyoekonomik ve sosyokültürel gelişmelere paralel bir yol izlediği görülmektedir. Cumhuriyet döneminin ilk yıllarından itibaren öğretmen yetiştirmenin öncelikli alanlardan biri olduğu gözlenmektedir. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun öğretmenlikle ilgili genel … |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 8. ulusal sınıf öğretmenliği sempozyumu |
Kongre Tarihi | 21-05-2009 / 23-05-2009 |
Basıldığı Ülke | Türkiye |
Basıldığı Şehir | Eskişehir |