img
img
Sınıf öğretmenliği programı mezunlarının Kpss'deki Başarı düzeylerinin farklı değişkenlere göre analizi   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Selman Tunay KAMER Prof. Dr. Selman Tunay KAMER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Muammer ERGÜN Doç. Dr. Muammer ERGÜN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Gelişmiş ülkeler seviyesine çıkmak, gelişmenin sürekliliğini ve başarısını sağlayabilmek, ancak iyi yetişmiş bir nesille gerçekleşebilir. Bu nedenle eğitim, gelecek için yapılan bir yatırımdır. Bir çocuğun geleceğinin ne olacağını belirlemede, o çocuğun ilkokul öğretmeninin kim olduğu anne-babasının kim olduğundan daha belirleyici olduğu söylenebilir. Dolayısıyla öyle öğretmenler yetiştirilmelidir ki; öğretmen, ders verdiği öğrencilere ruh ve düşünce özgürlüğünü aşılarken aynı zamanda hoşgörünün ve sağlam bilimsel düşüncenin de temellerini kazandırmalıdır. Türk eğitim tarihi incelendiğinde, Türkiye'deki öğretmen eğitiminin toplumumuzdaki siyasal, sosyoekonomik ve sosyokültürel gelişmelere paralel bir yol izlediği görülmektedir. Cumhuriyet döneminin ilk yıllarından itibaren öğretmen yetiştirmenin öncelikli alanlardan biri olduğu gözlenmektedir. 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu'nun öğretmenlikle ilgili genel …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 8. ulusal sınıf öğretmenliği sempozyumu
Kongre Tarihi 21-05-2009 / 23-05-2009
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Eskişehir
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş