Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Naim ÜNVER
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Selahattin Semiz
Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Eğitim fakülteleri lisans programları, değişen dünya ve toplumların ihtiyaçlarına göre MEB'in amaçları da dikkate alınarak zaman zaman değişmekte ve geliştirilmektedir. Fakat özellikle bazı dersler ve içerik, bütün programlarda yer alması gereken, zamandan ve ihtiyaçlardan etkilenmeyen, doğrudan ve her zaman çocukların temel gelişimlerini destekleyen özellikler taşıdığı için, bütün programlarda yer almaktadır. Okul öncesi eğitimi lisans programındaki dersler içerisinde yer alan Drama dersi de çocukların doğrudan gelişimlerini destekleyen ve her zaman güncelliğini koruyan bir derstir. Günümüzde Drama eğitimi çeşitli profesyonel kurslar vasıtasıyla verilse de Eğitim Fakültelerinde okul öncesi öğretmenliği lisans eğitimi sürecinde öğretmen adaylarının önem verdiği dersler içerisinde yer almaktadır. Bu araştırmada 144 okul öncesi öğretmen adayının görüşleriyle Drama dersi sürecinde yapılan etkinliklerin, onların sosyal zekâ alanlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada veri toplamak amacıyla Saban (2002) tarafından geliştirilen Çoklu zekâ envanterinin sosyal zekâ bölümünden yararlanılmıştır. Araştırmada zayıf deneysel desen kullanılmış, veriler ön test ve son test ile elde edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre drama dersinin öğretmen adaylarının sosyal zekâ alanlarına olumlu etkisinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-8811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2016 |
Cilt No | 24 |
Sayı | 5 |
Sayfalar | 2585 / 2594 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/309488 |