Yazarlar |
Fatma Özlem Güzel
Akdeniz Üniversitesi, Türkiye |
Arş. Gör. Dr. İlker ŞAHİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Yenal Yağmur
Siirt Üniversitesi, Türkiye |
Özkan Erdem
Akdeniz Üniversitesi, Türkiye |
Sezer Karasakal
Antalya Bilim Üniversitesi, Türkiye |
Caner Ünal
Antalya Bilim Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Destinasyonlara atfedilen kişilik özellikleri ve destinasyon imajı algılarının keşfedilmesi, küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabetavantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon kişiliği ve imajına yönelik algıları ortaya çıkarmaktır.Keşfedici bir yaklaşımla durum çalışması deseninde planlanan bu araştırmada çoklu turizm paydaşlarından elde edilen veriler, nitelaraştırma yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen içerik analizi sonucunda Antalya destinasyonu ileilişkilendirilen olumlu kişilik özellikleri “canlı, çağdaş, çok yönlü, hümanist ve samimi” olarak toplam beş boyutta ortaya çıkarken, olumsuzkişilik özellikleri ise “metalaşmış, karışık, çıkarcı ve depresif” olmak üzere dört boyutta ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra, destinasyonimajına yönelik bulgular Antalya’nın işlevsel ve psikolojik destinasyon özellikleri boyutunda oldukça zengin verilere sahip olduğunugöstermektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Journal of Yaşar University |
Dergi ISSN | 1305-970X |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2018 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 50 |
Sayfalar | 125 / 139 |
Doi Numarası | 10.19168/jyasar.356446 |
Makale Linki | http://dergipark.gov.tr/jyasar/issue/37384/356446 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 7 |