img
Antalya’nın Destinasyon Kişiliği ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma   
Yazarlar
Fatma Özlem Güzel
Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Dr. İlker ŞAHİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Yenal Yağmur
Siirt Üniversitesi, Türkiye
Özkan Erdem
Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Sezer Karasakal
Antalya Bilim Üniversitesi, Türkiye
Caner Ünal
Antalya Bilim Üniversitesi, Türkiye
Özet
Destinasyonlara atfedilen kişilik özellikleri ve destinasyon imajı algılarının keşfedilmesi, küreselleşen dünyada sürdürülebilir bir rekabetavantajı yaratmaktadır. Bu bağlamda bu çalışmanın temel amacı, Antalya destinasyon kişiliği ve imajına yönelik algıları ortaya çıkarmaktır.Keşfedici bir yaklaşımla durum çalışması deseninde planlanan bu araştırmada çoklu turizm paydaşlarından elde edilen veriler, nitelaraştırma yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışma kapsamında gerçekleştirilen içerik analizi sonucunda Antalya destinasyonu ileilişkilendirilen olumlu kişilik özellikleri “canlı, çağdaş, çok yönlü, hümanist ve samimi” olarak toplam beş boyutta ortaya çıkarken, olumsuzkişilik özellikleri ise “metalaşmış, karışık, çıkarcı ve depresif” olmak üzere dört boyutta ortaya çıkmıştır. Bunun yanı sıra, destinasyonimajına yönelik bulgular Antalya’nın işlevsel ve psikolojik destinasyon özellikleri boyutunda oldukça zengin verilere sahip olduğunugöstermektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Yaşar University
Dergi ISSN 1305-970X
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2018
Cilt No 13
Sayı 50
Sayfalar 125 / 139
Doi Numarası 10.19168/jyasar.356446
Makale Linki http://dergipark.gov.tr/jyasar/issue/37384/356446
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 7
Antalya’nın Destinasyon Kişiliği ve İmajına İlişkin Keşfedici Bir Araştırma

Paylaş