Yazarlar |
Fatma Özlem Güzel
Akdeniz Üniversitesi, Türkiye |
Arş. Gör. Dr. İlker ŞAHİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Günümüzün rekabetçi pazar koşullarında, bölgeyi ziyaret eden turistlere hatırlanabilir ve eşsiz destinasyon deneyimleri yaşatmak, turizmde önemli bir avantaj haline gelmiştir. Sosyal ve psikolojik ihtiyaçlar ile turist motivasyonları değerlendirildiğinde balon turlarının konumlandırma ve farklılaşma stratejilerinde destinasyonlar açısından önemli olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, turist değerlendirmelerine odaklanılarak macera turizmi kapsamında balon turu deneyiminin boyutlarını ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yöntemini benimseyen çalışma kapsamında balon deneyimi yaşayan turistlere ait Tripadvisor'da yer alan yorumlar içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulgular, balon deneyiminin eğitsel, estetik, eğlence ve kaçış olmak üzere dört boyuttan meydana geldiğini ortaya koymuştur. Boyutlar, Pine & Gilmore (1999) tarafından geliştirilen 4E deneyim modeline uyum gösterirken, ‘estetik ve eğlence’ boyutları balon deneyiminin öne çıkan boyutları olmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Destination Marketing | Tourism Experience | Balloon Tour Experience | Adventure Tourism |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITESI IIBF DERGISI-ESKISEHIR OSMANGAZI UNIVERSITY JOURNAL OF ECONOMICS AND ADMINISTRATIVE SCIENCES |
Dergi ISSN | 1306-6730 |
Dergi Tarandığı Indeksler | ESCI: Emerging Sources Citation Index |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 12-2019 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 793 / 809 |
Doi Numarası | 10.17153/oguiibf.511003 |
Atıf Sayıları | |
WoS | 1 |
TRDizin | 2 |