img
Experiential Aspects of Balloon Tourism within the Context of Destination Marketing: A Qualitative Study     
Yazarlar
Fatma Özlem Güzel
Akdeniz Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Dr. İlker ŞAHİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Günümüzün rekabetçi pazar koşullarında, bölgeyi ziyaret eden turistlere hatırlanabilir ve eşsiz destinasyon deneyimleri yaşatmak, turizmde önemli bir avantaj haline gelmiştir. Sosyal ve psikolojik ihtiyaçlar ile turist motivasyonları değerlendirildiğinde balon turlarının konumlandırma ve farklılaşma stratejilerinde destinasyonlar açısından önemli olduğu ortaya çıkmaktadır. Bu bağlamda çalışmanın amacı, turist değerlendirmelerine odaklanılarak macera turizmi kapsamında balon turu deneyiminin boyutlarını ortaya çıkarmaktır. Nitel araştırma yöntemini benimseyen çalışma kapsamında balon deneyimi yaşayan turistlere ait Tripadvisor'da yer alan yorumlar içerik analizine tabi tutulmuştur. Bulgular, balon deneyiminin eğitsel, estetik, eğlence ve kaçış olmak üzere dört boyuttan meydana geldiğini ortaya koymuştur. Boyutlar, Pine & Gilmore (1999) tarafından geliştirilen 4E deneyim modeline uyum gösterirken, ‘estetik ve eğlence’ boyutları balon deneyiminin öne çıkan boyutları olmuştur.
Anahtar Kelimeler
Destination Marketing,Tourism Experience,Balloon Tour Experience,Adventure Tourism
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü ESCI dergilerinde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi
Dergi ISSN 1306-6730
Dergi Tarandığı Indeksler ESCI: Emerging Sources Citation Index
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 12-2019
Cilt No 14
Sayı 3
Sayfalar 793 / 810
Doi Numarası 10.17153/oguiibf.511003