Yazarlar |
Arş. Gör. Dr. İlker ŞAHİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Fatma Özlem Güzel
Akdeniz Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Destinasyon DNA’larının yapı taşlarını oluşturan ve birbiriyle bağlantılı bütünsel bir yapı haline gelen, mimari, gastronomi, altyapı gibi çeşitli destinasyon deneyimi bileşenleri, turistlerin davranışlarını ve tatil boyunca edindikleritecrübeleri etkileyebilmektedir. Bu bağlamda destinasyonların deneyimsel bileşenleri konusunda destinasyon yöneticileri ve turizm paydaşları arasında farkındalık yaratarak farklı bakış açıları geliştirmek büyük önem arz etmektedir. Bu araştırmanın temel amacı; (a) destinasyon deneyimini bileşenlerini sahil ve kültür destinasyonları üzerindekarşılaştırmalı ortaya koymak ve (b) bu deneyim bileşenlerine yönelik milliyetler bazında farklılıkları değerlendirmektir. İstanbul ve Antalya destinasyonlarında gerçekleştirilen bu çalışma kapsamında, veri toplama aracı olarakanket tekniğinden faydalanılmıştır. Toplam 1281 yabancı turistin katılımcı olarak yer aldığı araştırmada elde edilenbulgulara göre, destinasyon deneyimi bileşenleri olarak; yerel kültür, aktiviteler, misafirperverlik, altyapı, yenilikfırsatları, hizmet kalitesi, üstyapı estetiği, gastronomi, ulaşım, fiziki coğrafya, ekonomik değer ve duygular boyutlarıortaya çıkmıştır. Bu boyutlardan fiziki coğrafya boyutu İstanbul’da, ulaşım boyutu ise Antalya’da faktörleşmemiştir. İstanbul’un altyapı, hizmet kalitesi ve ulaşım özellikleri, Antalya’nın ise duygular ve ekonomik değer özelliklerikonularında Alman turistlere ilişkin algıların İngiliz ve Ruslara göre daha negatif yönlü olduğunu ortaya çıkarmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi |
Dergi ISSN | 1300-4220 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 07-2018 |
Cilt No | 29 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 77 / 89 |