Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Anadolu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, Türkiye’de faaliyet gösteren yer hizmeti işletmelerinin sunduğu hizmetin kalitesinin havayolu perspektifinden hizmet kalitesi boyutları bağlamında değerlendirilmesidir. Çalışma kapsamında, Türkiye’de havayollarının operasyonel faaliyetlerini sürdüren yer hizmetleri (ground handling) işletmelerinin sundukları hizmet, hizmet kalitesi boyutları açısından SERVQUAL yöntemi kullanılarak analiz edilerek sunulan hizmetin kalitesinin havayolları tarafından nasıl algılandığı ve havayolu beklentilerini karşılayıp karşılamadığı üzerinde durulmuştur. Hizmet kalitesi değerlemesini yapmak için İstanbul Atatürk Havalimanı ve Antalya Uluslararası Havalimanı’nda faaliyet gösteren havayolu işletmelerinin ve C grubu çalışma ruhsatına sahip temsil/gözetim işletmelerinin istasyon şefleri ve süpervizörleri ile online anket yöntemi kullanılarak veri toplanmıştır. Çalışma sonucunda yer hizmetleri işletmelerinin sundukları hizmetin kalitesine etkiyen boyutlar havayolları açısından ortaya konulmuştur. |
Anahtar Kelimeler |
Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
Bildiri Alt Türü | Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
Bildiri Dili | Türkçe |
Kongre Adı | 3rd International Aviation Management Conference |
Kongre Tarihi | 19-04-2016 / 19-04-2016 |
Basıldığı Ülke | |
Basıldığı Şehir |