Yazarlar |
Ülkühan Bike Esen
Çankırı Karatekin Üniversitesi, Türkiye |
Fatih Sinan Esen
Türkiye |
Doç. Dr. Şükran SIRKINTIOĞLU YILDIRIM
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Elektronik platformlara olan güvenin artmasının ve yenilikçi uygulamaların tüketicilericezbetmesinin yanında, kişilerin benimsedikleri kültürün de online alışverişte etkili olduğuvarsayılmaktadır. Çünkü toplumun sahip olduğu kültürel özellikler, bireye yansımaktadır.Farklı kültürel özellikler sonucu, bireylerin satın alma davranışları da farklılaşmaktadır.Çalışmada, Hofstede’in kültür boyutlarının online alışverişe etkisi, Yapısal Eşitlik Modellemesiile araştırılmıştır. 316 kişiden anketle veri toplanmış, kültür boyutlarının online alışverişdavranışına doğrudan etkilerinin olup olmadığı, bireysel yenilikçilik ve güvenin aracılık etkisiincelenmiştir. Belirsizlikten kaçınmanın hem doğrudan, hem de bireysel yenilikçilik ve güvenüzerinden online alışverişi etkilediği, toplulukçuluğun ise bireysel yenilikçilik üzerinden dolaylıetkisinin olduğu görülmüştür. Erillik ve güç mesafesinin etkisi saptanmamıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-9194 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2018 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 257 / 282 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1123951 |