img
Kültür Boyutları ile Online Alışveriş Davranışı Arasındaki İlişkide Bireysel Yenilikçilik ve Güvenin Aracılık Etkisi   
Yazarlar
Ülkühan Bike Esen
Çankırı Karatekin Üniversitesi, Türkiye
Fatih Sinan Esen
Türkiye
Doç. Dr. Şükran SIRKINTIOĞLU YILDIRIM Doç. Dr. Şükran SIRKINTIOĞLU YILDIRIM
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Elektronik platformlara olan güvenin artmasının ve yenilikçi uygulamaların tüketicilericezbetmesinin yanında, kişilerin benimsedikleri kültürün de online alışverişte etkili olduğuvarsayılmaktadır. Çünkü toplumun sahip olduğu kültürel özellikler, bireye yansımaktadır.Farklı kültürel özellikler sonucu, bireylerin satın alma davranışları da farklılaşmaktadır.Çalışmada, Hofstede’in kültür boyutlarının online alışverişe etkisi, Yapısal Eşitlik Modellemesiile araştırılmıştır. 316 kişiden anketle veri toplanmış, kültür boyutlarının online alışverişdavranışına doğrudan etkilerinin olup olmadığı, bireysel yenilikçilik ve güvenin aracılık etkisiincelenmiştir. Belirsizlikten kaçınmanın hem doğrudan, hem de bireysel yenilikçilik ve güvenüzerinden online alışverişi etkilediği, toplulukçuluğun ise bireysel yenilikçilik üzerinden dolaylıetkisinin olduğu görülmüştür. Erillik ve güç mesafesinin etkisi saptanmamıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi
Dergi ISSN 2147-9194
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2018
Cilt No 14
Sayı 1
Sayfalar 257 / 282
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/1123951
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 2

Paylaş