img
Yaratıcılık Endekslerinin Kıyaslanması ve Değerlendirilmesi   
Yazarlar
Ülkühan Bike Esen
Çankırı Karatekin Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Şükran SIRKINTIOĞLU YILDIRIM
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Yaratıcılığın ekonomik büyüme üzerindeki rolünün anlaşılmasıyla, yaratıcı ekonomi dikkat çeken birkonu haline gelmiştir ve ülkelerin politikalarında, stratejilerinde ve siyasi gündemlerinde yer almayabaşlamıştır. Yaratıcı ekonomi, kısaca “yaratıcılığın temel girdi olarak kullanıldığı endüstrilerdenoluşan bir ekonomi” şeklinde tanımlanabilir. Bir bölgedeki yaratıcı ekonominin etkililiğini ölçmekiçin de “yaratıcılık endeksi” adı verilen endeksler kullanılmaktadır. Bu endeksler, genel olarak, yetenek,teknoloji ve tolerans göstergelerinden oluşsa da, bölgesel ve ülkesel farklılıklar göstermektedir.Küresel Yaratıcılık Endeksi (The Global Creativity Index) ve Avrupa Yaratıcılık Endeksi (TheEuropean Creativity Index) bu endekslerin en çok bilinenleridir. Bu çalışmada da mevcut yaratıcılıkendekslerinin girdi ve çıktı faktörleri altında belirlenen göstergeler çerçevesinde karşılaştırılması,endekslerin ortak özelliklerinin, zayıf ve güçlü yönlerinin incelenmesi amaçlanmaktadır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Finans-Politik ve Ekonomik Yorumlar Dergisi
Dergi ISSN 1307-7112
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2018
Cilt No 55
Sayı 643
Sayfalar 9 / 24
Makale Linki https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/787448
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş