img
Aile İşletmelerinde Aile Değerlerinin Örgüt Kültürüne Etkisi    
Yazarlar
Metin Reyhanoğlu
Mustafa Kemal Üniversitesi, Türkiye
Dr. Öğr. Üyesi Şükran SIRKINTIOĞLU YILDIRIM
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Ekonomik, siyasal, kültürel ve sosyal şartlarda oluşan değişim işletmelerin bu değişime ayak uydurmalarını gerekli kılmaktadır. Bir örgütteki kültürün oluşmasına egemen olan değer ve inançlar işletmenin devamlılığında oldukça önemli bir araçtır. Örgüt kültürü, örgüt içinde yer alan kurucu, aileden çalışanlar, aileden olamayan çalışanlar, yönetici ve liderlerden etkilenmektedir. Bu etki, aralarında kan ve duygu bağı olan aile işletmelerinde çok daha güçlü olabilmektedir. Bu çalışmanın amacı aile işletmesinin sürdürülebilir olmasında önemli etkisi olan örgüt kültürüne, aile değerlerinin etkisinin saptanmasıdır. Bu amaca ilişkin görgül çalışma, Antakya'daki aile işletmelerine anket tekniği kullanılarak uygulanmıştır. Aile değerleri için Schwartz'ın Değerler Araştırması ve örgüt kültürü için de Denison'un Örgüt Kültürü ölçekleri kullanılmıştır. Aile işletmelerinde aile değerleri boyutlarının örgüt kültürüne etki ettiği regresyon analizi sonucunda saptanmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi
Dergi ISSN 2147-1185
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2016
Cilt No 5
Sayı 3
Sayfalar 574 / 596
Doi Numarası 10.15869/itobiad.71518
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/206369
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Aile İşletmelerinde Aile Değerlerinin Örgüt Kültürüne Etkisi

Paylaş