img
img
Sağlıkla İlgili Bölümlerde Okuyan Üniversite Son Sınıf Öğrencilerinin Disiplinlerarası Eğitim Algılarının Ekip Çalışması Tutumlarına Etkisi    
Yazarlar (3)
Öğr. Gör. Yusuf UYAN Öğr. Gör. Yusuf UYAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Öğr. Gör. Dr. Ahmet GÜLSOY Öğr. Gör. Dr. Ahmet GÜLSOY
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Doç. Dr. Mahinur DURMUŞ Doç. Dr. Mahinur DURMUŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Giriş Ekip çalışması sağlık profesyonelleri arasında başarıya ulaşmanın altın anahtarıdır. Çeşitli sağlık meslekleri arasındaki zorunlu ekip çalışması, eğitimde disiplinlerarası bir yaklaşıma duyulan ihtiyacı ortaya koymaktadır. Bu kapsamda sağlık alanında öğrenim gören öğrencilerin ekip çalışmasını etkileyen faktörlerin belirlenmesi ve bu çalışmalara pozitif yönde katkı sunacak faaliyetlere dikkat çekilmesinin önemi günümüzde daha da artmaktadır. Amaç Araştırmanın amacı disiplinlerarası bir ekibin üyeleri olacak olan sağlıkla ilgili eğitim veren bölümlerde öğrenim gören öğrencilerin disiplinlerarası eğitim algılarının ekip çalışması tutumları üzerine etkisinin araştırılmasıdır. Yöntem Tanımlayıcı-ilişki arayıcı tipte gerçekleştirilen araştırmaya sağlık alanında öğrenim gören son sınıf 269 öğrenci dahil edilmiştir. Normal aralığa girmeyeyen 28 veri, veri setinden çıkarılmış ve analiz 241 veri üzerinden gerçekleştirilmiştir. Veriler; 28 Şubat – 15 Mart 2022 tarihleri arasında online anket formu kullanılarak toplanmıştır. Bulgular Araştırmaya katılan öğrencilerin %17’si erkekler, %83’ünü kadınlar oluşturmaktadır (n=241). “Disiplinlerarası Eğitim Algısı Ölçeği (DEAÖ)” ve ‘’Ekip Çalışması Tutumları Ölçeği (EÇTÖ)’’ toplam puan ortalamalarıyla bölümler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur (p<0,05). Ayrıca öğrencilerin akademik not ortalaması arttıkça istatiksel olarak DEAÖ ve EÇTÖ puanlamalarında da artış görülmektedir. Sonuç:. Disiplinlerarası eğitimin ekip çalışması üzerine pozitif yönde bir etkisi bulunmaktadır. Çalışma akademik ortalama ile ekip çalışması tutumu arasındaki olumlu etkiyi ortaya çıkarmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Emergency Aid and Disaster Science
Dergi ISSN 2757-9174
Dergi Tarandığı Indeksler ASOS indeks
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2022
Cilt No 2
Sayı 2
Sayfalar 28 / 34
Makale Linki https://www.jeads.org/dergi/tr/editor/dimg/makalepdf/207633042623519295792022.0202.02A01-S-28-34.pdf
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş