img
Hemşirelik Öğrencilerinin İletişim Becerileri ve İletişim Becerileri ile İlişkili Faktörlerin Değerlendirilmesi    
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Canan KAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Semiha Akın
Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Bu araştırma hemşirelikyüksekokulu öğrencilerinin iletişimbecerilerini değerlendirmek ve iletişim becerileri ile ilişkilifaktörleri belirlemek amacıylaplanlandı.Yöntem: Kesitsel tipteki bu araştırma Kastamonu'da bir sağlıkyüksekokulunda öğrenimlerini sürdürmekte olan 222 hemşireliköğrencisi üzerinde gerçekleştirildi. Öğrencilerin iletişim becerileriİletişim Becerileri Envanteri kullanılarak değerlendirildi. Verilerinistatistiksel analizi SPSSprogramı kullanılarakyapıldı.Bulgular: Yaş ortalaması 20,96zkl,93 olan araştıma grubunun%80,2'si kız öğrencidir Hemşirelik öğrencilerinin iletişimbecerileri orta düzeyin üstünde saptandı. Öğrencilerin davranışsalve zihinsel iletişim becerileri duygusal iletişim becerilerine göredaha iyi düzeyde bulundu. Bu çalışmada yaş grubu, aile gelir düzeyialgısı, boş zaman aktiviteleriyle meşguliyet durumu (sinema ve sporgibi), iletişim konusunda eğitim alma durumu ve iletişimbecerilerine ilişkin bireysel algı gibi değişkenlere göre iletişimbecerileri puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farkbelirlendi Q)<0, 05).Sonuç: Müfredatprogramlarının hemşirelik öğrencilerinin iletişimbecerilerini geliştirecek yönde zenginleştirilmesi, uygulamalıeğitim süresince öğrencilerin iletişim becerilerini destekleyenortamların oluşturulması, klinik vaka tartışmaları ve senaryoçalışmaları ile iletişim becerilerinin desteklenmesi önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Sağlık ve Toplum Dergisi
Dergi ISSN 1301-1421
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2016
Cilt No 26
Sayı 2
Makale Linki https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZNE56VXdNQT09
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 3
Google Scholar 4

Paylaş