Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Canan KAŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Semiha Akın
Sağlık Bilimleri Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Amaç: Bu araştırma hemşirelikyüksekokulu öğrencilerinin iletişimbecerilerini değerlendirmek ve iletişim becerileri ile ilişkilifaktörleri belirlemek amacıylaplanlandı.Yöntem: Kesitsel tipteki bu araştırma Kastamonu'da bir sağlıkyüksekokulunda öğrenimlerini sürdürmekte olan 222 hemşireliköğrencisi üzerinde gerçekleştirildi. Öğrencilerin iletişim becerileriİletişim Becerileri Envanteri kullanılarak değerlendirildi. Verilerinistatistiksel analizi SPSSprogramı kullanılarakyapıldı.Bulgular: Yaş ortalaması 20,96zkl,93 olan araştıma grubunun%80,2'si kız öğrencidir Hemşirelik öğrencilerinin iletişimbecerileri orta düzeyin üstünde saptandı. Öğrencilerin davranışsalve zihinsel iletişim becerileri duygusal iletişim becerilerine göredaha iyi düzeyde bulundu. Bu çalışmada yaş grubu, aile gelir düzeyialgısı, boş zaman aktiviteleriyle meşguliyet durumu (sinema ve sporgibi), iletişim konusunda eğitim alma durumu ve iletişimbecerilerine ilişkin bireysel algı gibi değişkenlere göre iletişimbecerileri puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı farkbelirlendi Q)<0, 05).Sonuç: Müfredatprogramlarının hemşirelik öğrencilerinin iletişimbecerilerini geliştirecek yönde zenginleştirilmesi, uygulamalıeğitim süresince öğrencilerin iletişim becerilerini destekleyenortamların oluşturulması, klinik vaka tartışmaları ve senaryoçalışmaları ile iletişim becerilerinin desteklenmesi önerilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Sağlık ve Toplum Dergisi |
Dergi ISSN | 1301-1421 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2016 |
Cilt No | 26 |
Sayı | 2 |
Makale Linki | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpZNE56VXdNQT09 |