Yazarlar (2) |
![]() Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sosyal katılım becerisi öğrencilerin hayatlarının her alanında ihtiyaç duydukları, kazanılması ve geliştirilmesi sürecinde birçok faktörün etkili olduğu, kazanılamaması durumunda öğrencilerin okul hayatlarını ve günlük yaşamlarını olumsuz yönde etkileyen bir beceridir. Bu nedenle bu becerinin küçük yaşlardan itibaren öğrencilere kazandırılması büyük önem arz etmektedir. Bu araştırmanın amacı ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin sosyal katılım beceri düzeylerini çeşitli değişkenler açısından tespit etmektir. Bu amaçla araştırmada nicel araştırma yaklaşımlarından tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019/2020 eğitim öğretim yılı, Ankara ili merkez ilçelerinde MEB’e bağlı devlet ilkokullarında ve özel ilkokullarda öğrenim görmekte olan 1103 ilkokul dördüncü sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin sosyal katılım beceri düzeylerini belirlemek ve sosyal katılım beceri düzeyleri üzerinde etkili olan değişkenleri tespit etmek amacıyla kişisel bilgi formu ve “Sosyal Katılım Becerilerini Belirleme Ölçeği”, uygulanmıştır. Araştırmanın sonucuna göre ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin yüksek düzeyde sosyal katılım becerisine sahip oldukları görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin sosyal katılım becerileri üzerinde bazı değişkenlerin etkili olduğu tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi ISSN | 2146-7811 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Academic Research Index, SOBİAD |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2022 |
Cilt No | 11 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 98 / 117 |