Yazarlar (2) |
![]() Türkiye |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin sosyal katılım becerisi ile öğrencilerinin sosyal katılım becerisi kazanma durumları hakkındaki görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması şeklinde yürütülmüştür. Araştırmacı tarafından geliştirilmiş olan yarı yapılandırılmış öğretmen görüşme formu 2019/2020 eğitim öğretim yılı, Ankara ili merkez ilçelerinde MEB’e bağlı devlet ve özel ilkokullarında görev yapmakta olan 48 sınıf öğretmenine uygulanmıştır. Yapılan görüşmelerden elde edilen verilerin analizinde, içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmadan elde edilen sonuçlara göre, sınıf öğretmenlerinin sosyal katılım becerisinin alt boyutlarına fazla değinmedikleri, sosyal katılım becerisini daha çok sınıf ve okul içinde algılanan bir kavram olarak gördükleri, sosyal katılım becerisinin en çok sosyalleşme ve iletişim boyutuna değindikleri görülmüştür. Öğretmenlerin, öğrencilerine sosyal katılım becerisi kazandırmada karşılaştıkları sorunların başında öğrencilerin utangaç ve çekingen olmaları gelmektedir. Araştırmanın sonuçlarına göre öğrencilerde sosyal katılım becerisinin geliştirilmesi için hem okulda hem de ailede kendilerini özgürce ifade edebildikleri ve güvende hissettikleri demokratik bir ortamın oluşturulmasının faydalı olacağı düşünülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli uluslarası dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | ULUSLARARASI SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ EĞİTİMİ DERGİSİ |
Dergi ISSN | 2146-6297 |
Dergi Tarandığı Indeksler | Index Copernicus, Erih Plus |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2022 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 375 / 412 |
Doi Numarası | 10.47615/issej.1165622 |
Makale Linki | https://doi.org/ 10.47615/issej.1165622 |
Atıf Sayıları | |
Google Scholar | 2 |