Yazarlar |
Hakan Koç
Cumhuriyet Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Kadir KARATEKİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita okuryazarlık düzeylerini belirlemek ve harita okuryazarlığını oluşturan boyutlar üzerinde çeşitli değişkenlerin etkisini ortaya koymaktır. Araştırma 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Eğitim Fakültelerinin Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümlerinin 2. ve 3. sınıflarında öğrenim gören 292 öğretmen adayı ile tarama modeli kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita okuryazarlık düzeylerini belirlemek amacıyla Koç ve Demir (2014) tarafından geliştirilen "Developing Validand Reliable Map Literacy Scale" isimli Harita Okuryazarlığı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; sosyal bilgiler öğretmen adaylarının harita bilgi düzeylerinin alt seviyeye yakın, haritalarla işlem yapabilme, haritaları okuma ve yorumlama, taslak harita çizebilme ve haritaları kullanma becerilerinin ise orta seviyede olduğu görülmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, |
Dergi Tarandığı Indeksler | ULAKBİM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 04-2016 |
Cilt No | 16 |
Sayfalar | 1522 / 1542 |