Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının katı atık ve geri dönüşüme yönelik tutumlarını tespit etmektir. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının katı atık ve geri dönüşüme yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Karatekin (2013) tarafından geliştirilen “ Öğretmen Adayları İçin Katı Atık ve Geri Dönüşüme Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin 5 farklı ilinde sosyal bilgiler öğretmenliği anabilim dalında okuyan 860 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının katı atık ve geri dönüşüm konusunda genel olarak olumlu tutumlara sahip oldukları görülmektedir. Öğretmen adaylarının ölçeğin “inanç” ve “ilgi ve duyarlılık” boyutlarından aldıkları toplam tutum puanlarının ortalamasının yüksek olduğu ancak “girişim ve katılım” boyutundan aldıkları toplam tutum puanlarının ortalamasının düşük olduğu görülmektedir. Katılımcıların katı atık ve geri dönüşüm konusunda sahip oldukları tutumlar cinsiyet ve gelir düzeyi değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterirken; sınıf düzeyi değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ULAKBİM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2015 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 2 |