img
img
Attitudes of Preservice Social Studies Teachers Towards Solid Wastes and Recycle   
Yazarlar (2)
Prof. Dr. Kadir KARATEKİN Prof. Dr. Kadir KARATEKİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Zihni Merey
Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının katı atık ve geri dönüşüme yönelik tutumlarını tespit etmektir. Bu araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Öğretmen adaylarının katı atık ve geri dönüşüme yönelik tutumlarını belirlemek amacıyla Karatekin (2013) tarafından geliştirilen “ Öğretmen Adayları İçin Katı Atık ve Geri Dönüşüme Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin 5 farklı ilinde sosyal bilgiler öğretmenliği anabilim dalında okuyan 860 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmanın sonucunda sosyal bilgiler öğretmen adaylarının katı atık ve geri dönüşüm konusunda genel olarak olumlu tutumlara sahip oldukları görülmektedir. Öğretmen adaylarının ölçeğin “inanç” ve “ilgi ve duyarlılık” boyutlarından aldıkları toplam tutum puanlarının ortalamasının yüksek olduğu ancak “girişim ve katılım” boyutundan aldıkları toplam tutum puanlarının ortalamasının düşük olduğu görülmektedir. Katılımcıların katı atık ve geri dönüşüm konusunda sahip oldukları tutumlar cinsiyet ve gelir düzeyi değişkenine göre anlamlı bir farklılık gösterirken; sınıf düzeyi değişkenine göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale
Dergi Adı Bayburt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Dergi Tarandığı Indeksler ULAKBİM
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 12-2015
Cilt No 10
Sayı 2
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 24

Paylaş