Yazarlar (2) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
![]() |
Özet |
Okullar sadece çocukların ihtiyacı olan bilgilerin öğrenildiği bir yer değil aynı zamanda hayata dair bir takım tutum, değer, beceri ve davranışların da kazanılacağı bir çevre olmalıdır. Çocuklarımızın çevreye duyarlı bireyler olabilmeleri için de okul bahçelerinin çevreye yönelik bir takım bilgi, tutum, beceri ve davranışların kazandırılacağı bir mekân haline dönüştürülmesi gerekmektedir. Bu araştırmanın amacı da Manisa il merkezinde yer alan ilköğretim okulu bahçelerinin çevre eğitimi açısından bir değerlendirmesini yapmaktır. Bu amaç doğrultusunda araştırmacılar tarafından geliştirilen" okul bahçelerinin çevre eğitimi açısından yeterlilikleri değerlendirme formuna" göre Manisa il merkezindeki ilköğretim okulları değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda Manisa il merkezinde bulunan ilköğretim okulu bahçelerinin öğrenci başına düşen kullanım alanlarının gelişmiş ülkelerdeki standartların çok altında olduğu tespit … |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | ULAKBİM |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2013 |
Cilt No | 6 |
Sayı | 27 |
Sayfalar | 307 / 315 |