img
img
Ayın Evreleri Konusunda Sınıf Öğretmeni Adaylarının Algı Durumları   
Yazarlar (4)
Doç. Dr. Sibel OĞUZ HAÇAT Doç. Dr. Sibel OĞUZ HAÇAT
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Kadir KARATEKİN Prof. Dr. Kadir KARATEKİN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Bilgin Ünal İBRET Prof. Dr. Bilgin Ünal İBRET
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
İnsanoğlunun gökyüzüne olan ilgisi, onları gökyüzünü gözlemlemeye ve araştırmaya sevk etmiştir. Bu araştırmalar astronomi biliminin yapılandırılmasına ve gelişmesine neden olmuştur. Küçük yaşlardan itibaren gökyüzüne ve gökcisimlerine ilgi duyan bireylerin bu ilgi ve meraklarını doğru kaynaklardan elde etikleri bilgiler ile sürdürülmesi son derece önemlidir. Bu noktada örgün eğitimde temel astronomi kavramlarına yönelik eğitiminin etkili bir şekilde verilmesi bireylerin doğayı anlamalarına önemli zemin oluşturacaktır. Hayat Bilgisi dersi astronomi ile ilgili temel bilgilerin fsunulduğu ilk dersler arasında gelmektedir. Bu nedenle sınıf öğretmeni adaylarının ilgili sınıf seviyelerinde verilen temel astronomi bilgilerine dair algılamalarının yeterli olması önemlidir. Buradan hareketle çalışmada, sınıf öğretmeni adaylarının ayın evreleri konusuyla ilgili algılamalarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma betimleyicı …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Ulusal Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Ulusal Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 11. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu
Kongre Tarihi 24-05-2012 / 26-05-2012
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Rize
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş