Yazarlar (1) |
![]() Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sever, ana dili öğretiminde çocuk kitaplarına düşen görevi şöyle açıklamaktadır:“Kitaplar, okul öncesi dönemden başlayarak çocukları renk, çizgi ve sözcüklerin estetik diliyle tanıştıran, onlara ana dilinin güzelliğini duyumsatan ilk araçlardır”(Sever, 2008: 20-21).“Eğitim; kişinin kendini tanıması, kimliğinin oluşması, düşünsel ve eleştirel kimlik gelişimi için vazgeçilmez bir etkinliktir. Bu etkinliğin en önemli aracı ise dildir. Kişilerin erken çocukluk dönemiyle birlikte, anlam evrenlerine uygun görsel, işitsel ve dilsel iletilerle beslenmesi gerekir”(Sever, 2008: 20). Çocukların dil ve güzel duygular açısından renkli dünyalarına seslenen metinler ana dili duygusunu ve bilincini geliştirir. Yazınsal metinlerle bireyin ana dilini kullan- |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Dili Dergisi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Özel Sayısı |
Dergi ISSN | 9777-1308 |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2014 |
Sayfalar | 585 / 592 |