img
img
Türkçe Öğretiminde Çocuk Kitaplarından Yararlanma Örneği: Mutlukent'in Yöneticisi   
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Burcu ÖZTÜRK Doç. Dr. Burcu ÖZTÜRK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Sever, ana dili öğretiminde çocuk kitaplarına düşen görevi şöyle açıklamaktadır:“Kitaplar, okul öncesi dönemden başlayarak çocukları renk, çizgi ve sözcüklerin estetik diliyle tanıştıran, onlara ana dilinin güzelliğini duyumsatan ilk araçlardır”(Sever, 2008: 20-21).“Eğitim; kişinin kendini tanıması, kimliğinin oluşması, düşünsel ve eleştirel kimlik gelişimi için vazgeçilmez bir etkinliktir. Bu etkinliğin en önemli aracı ise dildir. Kişilerin erken çocukluk dönemiyle birlikte, anlam evrenlerine uygun görsel, işitsel ve dilsel iletilerle beslenmesi gerekir”(Sever, 2008: 20). Çocukların dil ve güzel duygular açısından renkli dünyalarına seslenen metinler ana dili duygusunu ve bilincini geliştirir. Yazınsal metinlerle bireyin ana dilini kullan-
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Türk Dili Dergisi Çocuk ve Gençlik Edebiyatı Özel Sayısı
Dergi ISSN 9777-1308
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 01-2014
Sayfalar 585 / 592
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 2

Paylaş