img
Okuma Kültürü Oluşturmada Çocukların Edebiyat Çevresini Genişletmeye Yönelik Uygulamalar: İngiltere Örneği   
Yazarlar
Doç. Dr. Burcu ÖZTÜRK
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Okuma yaşamın belirli bir döneminde başlayıp biten bir etkinlik değil, yaşam boyunca sürdürülmesi gereken bir eylemdir.Bu nedenle okuma kültürü oluşturmada ilkokul dönemindeki çocukların temel okuma becerisinin okuma sevgisi vealışkanlığına dönüştürülmesi oldukça önemlidir. İlkokul döneminde çocuk edebiyatından yararlanılarak hazırlanacak okul içive okul dışı ortam, gerçekleştirilecek etkinlik ve uygulamalar, çocukların tüm yaşamları boyunca okuma kültürü edinmiş vebunu içselleştirmiş bireyler olmalarında ve böyle bir toplum inşa edebilmelerinde önemli bir sorumluluk üstlenir. Bunedenle okuma kültürü olan gelişmiş ülkelerin uygulamalarının bilinmesi önem arz etmektedir. Bu çalışmanın amacı,İngiltere’de okuma kültürü oluşturmada çocuk edebiyatından ilkokul döneminde nasıl yararlanıldığını belirlemek,genişletilen edebiyat çevresini, okul içi- okul dışı ortam, uygulama ve etkinlikleri değerlendirerek bunların okuma kültürüedinimindeki yerini ortaya koymaktır. Araştırma verileri nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yoluylatoplanmıştır. Bu bağlamda okuma kültürü oluşturmada çocuk edebiyatından yararlanma durumu İngiltere’de NewtownPrimary School’da ve Exeter kütüphanesinde gönüllü hizmet yapılan sürede ulaşılan yazılı kaynaklar incelenerek ve kişiselgözlemler, deneyimler yorumlanarak değerlendirilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2020
Cilt No 28
Sayı 5
Sayfalar 2122 / 2124
Doi Numarası 10.24106/kefdergi.787822
Makale Linki https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/1264157