Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Ömer DALKIRAN
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Eğitim, bireyde istenilen davranışları oluşturmayı amaçlayan bir süreçtir. Eğitim yalnızca okulda değil, hayatın bütün alanlarında ve çok çeşitli şekillerde gerçekleşir. kütüphaneler, özellikle de halk kütüphanesi eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır. Halk kütüphanelerinin temel işlevlerinden birisi de eğitimdir. Eğitim ve halk kütüphanesi arasındaki yakın ilişki çoğunlukla kuramsal düzeyde ele alınmaktadır. Çalışmada bu ilişki somut göstergeler üzerinden ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu kapsamda Türkiye'de 1950-2011 yılları arasında eğitim-halk kütüphanesi istatistikleri karşılıklı olarak değerlendirilmiştir. Böylelikle Türkiye'de eğitim ve halk kütüphanesi istatistiklerinin nicel değişimleri arasında bir ilişki olup olmadığının ortaya konulması amaçlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, genel olarak Türkiye'de eğitim ve halk kütüphanelerinin değişimi arasında özellikle belirli dönemlerde daha çok hissedilen bir ilişkiden söz edilebilir. ancak bu ilişki, düzenlilik ve devamlılık göstermemektedir |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Diğer (Teknik, not, yorum, vaka takdimi, editöre mektup, özet, kitap krıtiği, araştırma notu, bilirkişi raporu ve benzeri) |
Makale Alt Türü | SCOPUS dergilerinde yayımlanan teknik not, editöre mektup, tartışma, vaka takdimi ve özet türünden makale |
Dergi Adı | Bilgi Dünyası |
Dergi ISSN | 2148-354X |
Dergi Tarandığı Indeksler | Scopus |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2014 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 439 / 462 |
Doi Numarası | 10.15612/BD.2014.430 |
Makale Linki | http://bd.org.tr/index.php/bd/article/view/430 |