Yazarlar |
Doç. Dr. Ezgin YETİŞ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Kutalmış Bayraktar
|
Özet |
18. yüzyılın başındaki sanat alanındaki değişimler, yüzyılın ortasından itibaren, örgelerin stilizetekrarlarına bağlı geleneksel kalem işi tekniğinin kullanıldığı duvarlara aktarılmaya başlamıştır. Duvarlar,abidevi boyutlardaki tasvirlerle yepyeni bir anlayışı sunmaya başlamıştır. Bu anlayış, dekoratif kalem işiicralarının yerine veya yanı sıra manzara anlamında yeni sanat pencereleri sunmaya başlamıştır.Biz bu çalışmada, Tokat-Amasya yöresine ait toplamda 11 farklı yapıda yer alan minyatür ve manzaraevrenleri arasında kalmış geçiş dönemi örnekleri üzerinde yoğunlaşarak bölgenin yenileşme dönemiduvar resimlerinin bütünlüğü hakkında konu, üslup ve biçim üzerinden tartışacağız. Ayrıca resimlerinkonumlandırılışı, tarihlendirmesi, özgünlük durumları, işçilikleri ve sanatçıları ile üslup ve biçimtartışmasını destekleyeceğiz.İncelenen eserlerde bölgede çalışan tek bir sanatçı veya belli bir akım oluşturacak resim atölyesi veyaokuldan söz edilebilir. Ancak eserler arasında tam anlamı ile biçim benzerliğinden bahsetmek ya dasanatçı/sanatçıları tanımlayacak kesin belgelerden bahsetmek zordur. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Art-e Sanat Dergisi |
Dergi ISSN | 1308-2698 |
Dergi Tarandığı Indeksler | EBSCO |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 12-2020 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 26 |
Sayfalar | 634 / 663 |
Doi Numarası | 10.21602/sduarte.790824 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/tr/doi/10.21602/sduarte.790824 |
Atıf Sayıları | |
TRDizin | 2 |