img
img
OKUL ÖNCESİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÇEVRE ETİK TUTUMLARI İLE SORUMLU ÇEVRESEL DAVRANIŞLARI ARASINDAKİ İLİŞKİ   
Yazarlar (2)
Öğr. Gör. Eda GÜNGÖR Öğr. Gör. Eda GÜNGÖR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Atila ÇAĞLAR Prof. Dr. Atila ÇAĞLAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu araştırma okul öncesi öğretmen adaylarının çevreye yönelik etik tutumları ile sorumlu çevresel davranış düzeylerini ve aralarındaki ilişkileri belirlemek, tanımlayıcı özelliklerine göre çevreye yönelik etik tutumları ile sorumlu çevresel davranış düzeylerinin farklılaşma durumlarını ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Amaç doğrultusunda, kişisel bilgi formu, çevreye yönelik etik tutum ölçeği ve çevre davranış ölçeğinden oluşan veri toplama araçları, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Okul Öncesi öğretmenliği Bölümü'nde okuyan 400 öğretmen adayına uygulanmıştır. Araştırmada verilerin analizi SPSS 22.0 istatistik programı kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonucunda; okul öncesi öğretmen adaylarının, orta düzeyde insan merkezli etik yaklaşım ve ekofeminist etik yaklaşıma sahip oldukları, yüksek düzeyde çevre merkezli, dinsel etik yaklaşıma ve genel çevreye yönelik etik yaklaşıma sahip oldukları belirlenmiştir. Okul öncesi öğretmen adaylarının düşük düzeyde bireysel ve toplumsal ikna davranışına, yüksek düzeyde fiziksel koruma davranışına ve orta düzeyde politik ve yasal davranış ile genel çevre davranışına sahip oldukları saptanmıştır. Öğretmen adaylarının çevre etik tutumları ile sorumlu çevresel davranışları arasında anlamlı ilişkilerin olduğu, çevresel etik tutumun sorumlu çevresel davranışları yordadığı saptanmıştır Öğretmen adaylarının sınıflarına, öğretim durumlarına, (gündüz-akşam), cinsiyetlerine, not ortalamalarına, çevre için yaşam standardından fedakârlık edebilme durumlarına göre çevreye yönelik etik yaklaşımlarında farklılaşmaların olduğu, mezun oldukları liselere, çevre ile ilgili …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Social Sciences Studies Journal
Dergi ISSN 2587-1587
Dergi Tarandığı Indeksler Eurasian Scientific Journal Index (ESJI) CiteFactor Academic Sicentific Journals International Index Copernicus
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 04-2021
Cilt No 7
Sayı 81
Sayfalar 1649 / 1660
Doi Numarası 10.26449/sssj.3135
Makale Linki http://dx.doi.org/10.26449/sssj.3135