img
img
Kastamonu-Manas-Oş İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Felsefe Dersine Yönelik Tutumları    
Yazarlar (1)
Doç. Dr. Cengiz ÇUHADAR Doç. Dr. Cengiz ÇUHADAR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
İlahiyat Fakülteleri kurulduğundan beri felsefe dersleri müfredatın ay-rılmaz parçası olmuştur. Maalesef İlahiyat Fakültelerinde felsefe derslerininvarlığı ve önemi hala tartışılmaktadır. Ne yazık ki yapılan bu tartışmalar öğ-rencileri de içine çekmekte, felsefe derslerine yönelik tutumlarını etkilemek-tedir. Çalışmamızda İlahiyat Fakültelerindeki öğrencilerin felsefe dersine yö-nelik tutumları, bu tutumlarının din-felsefe ilişkisine yönelik inançlarına görefarklılaşıp farklılaşmadığı tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırmanın evreniniKastamonu, Kırgızistan-Türkiye Manas ve Oş Üniversitesi İlahiyat Fakültesiöğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem uygun örnekleme yoluyla ulaşılan 276öğrenciden oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Felsefe Tutum ve Din-Felsefe İlişkisine Yönelik İnançlar Ölçekleri, verilerin çözümlenmesinde ba-ğımsız gruplar t testi, tek yönlü varyans analizi ve Pearson Korelasyon analizikullanılmıştır. Sonuç olarak öğrencilerin felsefe dersine yönelik tutumları vedin-felsefe ilişkisine yönelik düşünce ölçeklerinin bazı alt boyutlarında cin-siyet, okunulan üniversite, sınıf düzeyi, annenin eğitim düzeyi, alınan felsefedersi sayısı değişkenlerine göre anlamlı şekilde farklılaştığı görülmektedir.Ayrıca tutum ve düşünceleri etkilemede babanın eğitim düzeyi, üniversite ön-cesinde din eğitimi alma ve felsefe dersi alma değişkenlerine göre farklılaş-madığı görülmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Dini Araştırmalar
Dergi ISSN 1301-966X
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2019
Cilt No 22
Sayfalar 121 / 158
Doi Numarası 10.15745/da.550994
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1
Kastamonu-Manas-Oş İlahiyat Fakültesi Öğrencilerinin Felsefe Dersine Yönelik Tutumları

Paylaş