img
img
GÖRSEL SANATLARDA İRONİ VE TOPLUMSAL FARKINDALIK OLARAK ISAAC CORDAL’IN HEYKELLERİNDE İRONİ ETKİSİ İLE MEKÂN KULLANIMI   
Yazarlar (2)
Doç. Dr. Serap YILDIZ Doç. Dr. Serap YILDIZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Emine Bostancı
Devamını Göster
Özet
Geçmişten günümüze, sanatçılar dünyayı, dünyada yaşanılan olay ve durumları çalışmalarına aktarırken ironiden yararlandıkları görülmektedir. Sanatçıların dış dünyayı yorumlarken, eleştirel tavırlarının ürünü olarak ortaya çıkmış olan ironi olgusu, sanatçının eserinde sanatsal bir ifade aracı olmaktan daha çok, kendisinin hayata bakış açısını ve hayata karşı duruşunu içermektedir. İçinde yaşanılan anın teknolojik, siyasal, kültürel ya da toplumsal her türlü problemine, var olan fakat görmezden gelinen sorunlarına eleştirel, hicvedici veya farkındalığın arttırılması amacıyla sanat eserlerinde kendine yer bulan ironi sanatçı bireyin duyarlılığının da bir ifadesidir. Literatür araştırması ve görsel araştırma yöntemleri kullanılarak hazırlanan bu makalede, görsel sanatlarda ironi kavramının kullanımı örneklerle açıklanmıştır. Bununla birlikte makaleye konu olan İsaac Cordal’ın heykellerinin, yerleştirildiği mekân ile olan bağı, izleyiciye vermek istediği mesajları ve bunu sağlarken de kullanmış olduğu ironi dilinin, çalışmalarına olan etkisinin analizi yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Alinteri Sosyal Bilimler Dergisi
Dergi ISSN 2564-6583
Dergi Tarandığı Indeksler DOAJ, CEEOL, JournalTOC'ler, Türk Eğitim İndeksi, ASOS
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2022
Cilt No 6
Sayı 1
Sayfalar 67 / 82
Doi Numarası 10.30913/alinterisosbil.1082898
Makale Linki http://dx.doi.org/10.30913/alinterisosbil.1082898