img
img
Türkiye de Uzaktan Eğitimin Öğretim Programları ve ÖğrenmeYönetim Sistemleri Açısından İncelenmesi    
Yazarlar (3)
Murat Meriçelli
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Levent Taşdemir
Çelebi Uluyol
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Ülkemizde uzaktan eğitim veren üniversite ve bu üniversitelerdeki merkezlerin sayısının özellikle son yıllarda ciddi bir biçimde arttığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı 2014 yılı itibariyle Türkiye’deki uzaktan eğitim faaliyetlerinin belli değişkenler açısından genel durumunu ortaya koymaktır. Buna yönelik olarak ülkemizde uzaktan eğitim veren 60’ın üzerinde üniversitenin ilgili birimleri resmi web sayfaları üzerinden incelenmiştir. Veriler ön lisans, lisans, yüksek lisans, kurs ve sertifika türündeki öğretim programları ve uzaktan eğitimde kullanılan öğrenme yönetim sistemleri açısından elde edilerek analiz edilmiştir. Araştırma bulgularında en çok açılan yüksek lisans, lisans, ön lisans, sertifika ve kurs programları ile en çok kullanılan öğrenme yönetim sistemlerine yer verilmiştir. Ülkemizde uzaktan eğitimle verilen ve en çok açılan yüksek lisans öğretim programlarının genel olarak İşletme, Yönetim, Sağlık, Eğitim ve Bilişim ana başlıkları altında; Lisans programlarının ise Ekonomi, Edebiyat, Eğitim, Bilişim ve Yönetim ana başlıkları altında toplandığı görülmektedir. Ön lisans düzeyinde en çok açılan öğretim programlarının bilgisayar programcılığı, çocuk gelişimi, işletme yönetimi, aşçılık ve moda tasarımı olduğu göze çarpmaktadır. Açılan kurs ve sertifika programlarında ise bir çeşitlilik olduğu açıktır. Araştırma sonuçlarına göre yazılım geliştirme ve programlama, yönetim, finans ve muhasebe, bilişim teknolojileri, görsel tasarım, eğitim, sınav hazırlık, işletme, sekreterlik ve istatistik alanlarına yönelik kurs ve sertifika öğretim programları en çok açılan programlardır. Üniversitelerin uzaktan eğitimde kullandıkları öğrenme yönetim sistemi olarak Moodle ve …
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Diğer hakemli ulusal dergilerde yayınlanan tam makale
Dergi Adı Majer
Dergi ISSN 2146-684X
Dergi Tarandığı Indeksler Türk Eğitim İndeksi
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2014
Cilt No 2014
Sayı 12
Sayfalar 50 / 58
Makale Linki https://www.researchgate.net/profile/Murat_Mericelli/publication/274699891_Turkiye%27de_Uzaktan_Egitimin_Ogretim_Programlari_ve_Ogrenme_Yonetim_Sistemleri_Acisindan_Incelenmesi/links/5525ad440cf25d66dc945fe3.pdf#page=50
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
Google Scholar 13

Paylaş