Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Murat MERİÇELLİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Tolga Güyer
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı geçerlilik ve güvenilirlik çalışmalarının yapıldığı bir enformatik dersi başarı testi geliştirmektir. İlk olarak, 25 alt konuya, her birine 2 katı soru olacak şekilde, bir içerik ağacında 80 çoktan seçmeli soru belirlenmiştir. 8 uzmana sorular sorulmuş ve sorular ve soruların ait olduğu birimler üzerinde kapsam geçerlilik indeksihesaplanmıştır. Test için hesaplanan kapsam geçerlilik endeksi 0,91’dir. Başarı testi 21 BÖTE 3. sınıf öğrencisineuygulanmıştır. TAP programı yardımıyla madde analizi yapılmıştır. Kuder-Richardson-20 Güvenilirlik katsayısı değeri0,858 olarak hesaplanmıştır. Her alt konuda madde ayırt edicilik ve madde zorluk değerleri uygun olan maddelerbelirlenerek toplamda 40 soruluk teste ulaşılmıştır. Elde edilen testte ortalama madde zorluk değeri 0,638 olarakbulunmuştur. Bu durum madde zorluğunun orta düzeyde olduğu anlamına gelmektedir. Ortalama madde ayırt ediciliği 0,444 olarak bulunmuştur. Bu değer madde ayırt edicilik özelliğinin çok iyi düzeyde olduğu anlamına gelmektedir. 40 çoktan seçmeli soruya indirgenmiş geçerlilik ve güvenilirlik süreçleri yapıldığı için, test güvenilir ve geçerlidir,farklı enformatik dersleri için bir başarı testi olarak kullanılabilir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Kastamonu Eğitim Dergisi |
Dergi ISSN | 2147-9844 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | İngilizce |
Basım Tarihi | 01-2020 |
Cilt No | 28 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 549 / 557 |
Doi Numarası | 10.24106/kefdergi.3980 |
Makale Linki | https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/945822 |