| Yazarlar (2) |
|
Sakarya Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Ömer KARADEMİR
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
| Özet |
| Özet Geçmişi: Son zamanlarda işletmelerdeki insan kaynakları departmanın yaptığı işlerin nitelik ve niceliği arttıkça, işletmelerin insan kaynakları departmanına verdiği önem de artmaya başlamıştır. Buna paralel olarak sektörün insan kaynakları yönetimi alanında yetişmiş nitelikli eleman ihtiyacı ortaya çıkmıştır. Bu ihtiyaca cevap vermek amacıyla birçok üniversite lisans ve önlisans düzeyinde insan kaynakları yönetimi programını açmıştır. Mezun olduklarında çalışacakları işletmelerde işgörenlerin kariyer planlamalarında etkin rol alacak olan İnsan Kaynakları Yönetimi programında okuyan öğrencilerin kendi kariyerlerini doğru planlamaları hem bu iş kolunun gelişimi hem de işletmelerin insan kaynakları departmanın görevini doğru bir şekilde yapması için önemlidir. Bu çalışma Sakarya Üniversitesi İnsan Kaynakları Yönetimi Programında okuyan öğrenciler ile Kastamonu Üniversitesi meslek yüksekokullarının İnsan Kaynakları Yönetimi Programında okuyan öğrencilerin kariyer planlama tutumlarını karşılaştırmalı olarak değerlendirmeyi amaçlar. Araştırmada verileri toplamak için kariyer uyumluluğu algısı, kariyer iyimserliği algısı ve iş dünyasına ilişkin bilgiler olmak üzere üç alt başlıktan oluşan kariyer geleceği ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen veriler demografik değişkenler açısından ve öğrencilerin İnsan Kaynakları Yönetimi Programını lisans ve önlisans düzeyinde okumaları bakımından farklılaşıp farklılaşmadıklarına bakılmıştır. Sonuçta elde edilen bulgular yer verilerek önerilerde bulunulmuştur. |
| Anahtar Kelimeler |
| Bildiri Türü | Tebliğ/Bildiri |
| Bildiri Alt Türü | Özet Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum) |
| Bildiri Niteliği | Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum |
| Bildiri Dili | Türkçe |
| Kongre Adı | International Congress on Politic, Economic and Social Studies) |
| Kongre Tarihi | 19-05-2017 / 22-05-2017 |
| Basıldığı Ülke | |
| Basıldığı Şehir |