img
img
Mizahın Hahası ile Öğrenmenin Ahası Arasındaki Derin İlişki: Bağlam Temelli Çizgi Roman Geliştirilmesi, Öğretmen ve Öğrenci Görüşleri    
Yazarlar (2)
Mustafa Kemal Yüzbaşıoğlu
Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Araştırmada fen bilimleri dersine yönelik bağlam temelli bir senaryoya göre hazırlanan çizgi romanın öğretim sürecinde kullanılmasıyla ilgili olarak öğrencilerin ve ders öğretmeninin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada, nitel araştırma yaklaşımlarından olgubilim deseni kullanılmıştır. Araştırmada bağlam temelli hazırlanan çizgi roman, 5. sınıfta öğrenim gören 18 öğrencinin bulunduğu sınıfta ders materyali olarak 12 ders saati kullanılmıştır. Uygulama sonrasında yedi öğrenci ve uygulama öğretmeni ile mevcut araştırma kapsamında geliştirilen görüşme formları aracılığıyla yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmelerden elde edilen veriler içerik analizi ile çözümlenerek "Akademik", "Duyuşsal", "Günlük Yaşamla İlişkilendirme" ve "Çizgi Roman ve Mizah" temalarında sınıflandırılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin ve uygulama öğretmenin çizgi romanın ele alınan konuyu eğlenceli ve anlaşılır kılması, öğrenmeleri kolaylaştırması, kalıcı öğrenmelere fırsat tanıması, bireysel öğrenmelere olanak sunması, derse katılımı artırması, okuma yazma ve dil bilme konusunda problemleri olan öğrencilerin öğrenmelerini desteklemesi gibi durumlardan dolayı etkili bir öğretim materyali olduğu yönünde görüş bildirmişlerdir. Elde edilen sonuçlardan hareketle bağlam temelli olarak tasarlanan çizgi romanın öğrencilerin öğrenmelerini desteklemesinden dolayı öğretim materyali olarak farklı ünite ve derslerde yaygınlaştırılması tavsiye edilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Afyon Kocatepe University
Dergi ISSN 1308-1659
Dergi Tarandığı Indeksler ERIC
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 07-2023
Cilt No 16
Sayı 3
Sayfalar 536 / 573
Doi Numarası 10.30831/akukeg.1268430
Makale Linki http://dx.doi.org/10.30831/akukeg.1268430