img
Using the Anthropological Theory of Didactics in Physics Characterization of the Teaching Conditions of Energy Concept and the Personal Relations of Freshmen to this Concept     
Yazarlar
Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Amaç: Altmış beş yaş ve üzeri bireylerin influenza, pnömokok,herpes zoster ve difteri-boğmaca-tetanoz (DbT) için aşılanmalarıönerilmektedir. Ülkemizde yaşlılardaki aşılanma oranları ile ilgili verilerkısıtlıdır. Bu çalışmada geriatri poliklinikliğine başvuran yaşlılardakiaşılanma oranlarını araştırmayı amaçladık.Yöntemler: Eylül 2017-Mayıs 2018 tarihleri arasında Gaziantep’te Dr.Ersin Arslan Eğitim ve Araştırma Hastanesi geriatri polikliniğine ilk kezbaşvuran 65 yaş ve üzeri hastalar çalışmaya alındı. Demografik verileri,kullanmakta oldukları ilaç sayısı kaydedildi. Kırılganlık durumları FRAILölçeği ile değerlendirildi. Mevcut yıl içerisinde influenza aşısı; hayatınherhangi bir döneminde konjuge pnömokok aşısı, herpes zoster aşısı;son beş yıl içinde polisakkarit pnömokok aşısı ve son 10 yıl içerisindeDbT aşısı olup olmadıkları sorgulandı.Bulgular: Toplam 268 hasta değerlendirildi. İki yüz dört (%76,1) kadın,64 (%23,9) erkekti. Yaş ortalaması 76,7±7,2 idi. Ortanca ilaç sayısı dörtidi (minimum-maksimum 0-16). Hastaların 21’i (%7,8) fit yaşlı olup gerikalanı kırılganlık öncesi dönemde veya kırılgan idi. İnfluenza aşılanmaoranı %8,2 (n=22), pnömokok aşılanma oranı %0,7 (n=2, polisakkaritpnömokok aşısı) idi. Herpes zoster ve DbT aşılarını olan hasta yok idi.Sonuç: Çalışmamızda yaşlılarda aşılanma oranının oldukça düşükolduğunu gördük. Yaşlılarda aşılanma oranlarının bildirilmesi, sağlıkprofesyonellerinin bu konuya dikkatlerini çekmeye, böylelikle aşılanmaoranlarını arttırmaya yardımcı olabilir.
Anahtar Kelimeler
Anthropological Theory of didactics | Energy | Learning | Praxeological approach | Teaching
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Journal of Turkish Science Education
Dergi ISSN 1304-6020
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili İngilizce
Basım Tarihi 06-2009
Cilt No 6
Sayı 1
Sayfalar 72 / 88
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
SCOPUS 6
TRDizin 5

Paylaş