Yazarlar |
Ebru Ezberci Çevik
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Bu çalışmanın amacı, yıldız kavramıyla ilgili yurt içi kaynaklı çalışmaları çözümleyerek bir bütünlük içindeyansıtmak ve bu anlamda farkındalık oluşturmaktır. Bu amaçla, 2001-2014 yılları arasında yapılançalışmalardan yıldız kavramını konu alan 39 çalışma tematik analizden geçirilmiştir. Çalışmada dokümanincelemesi yöntemi kullanılmıştır. Yıldız kavramına yönelik olarak gerçekleştirilen çalışmalar, oluşturulanmatristen yararlanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, genelde astronomi konusu altında yıldızlarayer verildiği ve yayınlanan çalışma sayısının 2010 yılından itibaren bir artış gösterdiği, örneklemlerin ise belirliillerde yoğunlaştığı sonucuna ulaşılmıştır. Yöntem çeşitliliğinin fazla olduğu, veri toplama aracı olarak en fazlaçoktan seçmeli başarı testlerinin, analiz yöntemi olarak da f/yüzde/aritmetik ortalama istatistiklerininçoğunlukla kullanıldığı belirlenmiştir. İncelenen çalışmaların bulgularında genellikle alternatif fikirleri belirtenifadeler vurgulanmış, diğer çalışmalarda da yıldızlara ilişkin öğrenme güçlüklerini gösteren ifadelere yerverilmiştir. Çalışmalardan elde edilen sonuçların genelinde de yıldızlar konusunda yeterli bilgiye sahipolunmadığı belirtilmiştir. İncelenen çalışmalarda sunulan önerilerin büyük çoğunluğunda her gruba yöneliksunulduğu belirlenmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | SCOPUS dergilerinde yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | İlköğretim Online (elektronik) |
Dergi ISSN | 1305-3515 |
Dergi Tarandığı Indeksler | SCOPUS, DOAJ, IndexCopernicus, AERA eJournals in Education NewJour EBSCO, SCOPUS, DOAJ, IndexCopernicus, AERA, eJournals in Education NewJour EBSCO and Ulakbim |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 08-2016 |
Cilt No | 15 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 421 / 442 |