Yazarlar |
Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Yeni fen ve teknoloji programı, öğretmen ve öğrencilerin öğretim etkinliklerindeki sorumluluklarını yerine getirmede çeşitli zorluklara sebep olmaktadır. Yenilenen ders kitaplarındaki kavram haritalarını oluşturma ve anlam verme bu güçlüklerden biridir ve araştırılmalıdır. Bu çalışmanın amacı, öğrencilerin kavram haritalarını oluşturma, anlam verme ve kavram haritalarıyla sorulan sorulara cevap verme becerilerini geliştirmektir. Çalışma aksiyon araştırması yöntemiyle gerçekleştirilmiş olup, veriler yapılandırmacı yaklaşıma uygun olarak hazırlanmış etkinliklerin uygulanmasından ve grup mülakatlarından elde edilmiştir. Uygulamalar öncesinde öğrencilerin kavram haritalarını oluşturamadıkları, anlam veremedikleri ve başarısız oldukları; sonrasında öğrencilerin başarılarının arttığı ve kavram haritalarının nasıl oluşturulması gerektiğini bildikleri ile ilgili sonuçlara ulaşılmıştır. Sonuç olarak; öğretmenlerce öğretimde kullanılmadan önce öğrencilere kavram haritalarının oluşturulması hakkında bilgi verilmesi, yalın kavram haritaları kullanmaktan kaçınılması, öğretim etkinliklerinde tekrar amaçlı kullanılması önerilmektedir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Türk Eğitim Bilimleri Dergisi |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2010 |
Cilt No | 8 |
Sayı | 1 |
Sayfalar | 175 / 199 |