img
Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekâlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi   
Yazarlar
Bircan Ünlü
Ebru Ezberci Çevik
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ Prof. Dr. Mehmet Altan KURNAZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Araştırmanın amacı, Eğitim Fakültesi İlköğretim bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği programında öğrenim gören öğretmen adaylarının duygusal zekâlarıyla öğrenim gördükleri programın öğretim türü ve sınıf düzeyi arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Araştırmada tarama yöntemi kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak Schutte Duygusal Zekâ Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2015-2016 öğretim yılı güz döneminde Batı Karadeniz bölgesindeki bir üniversitenin Okul Öncesi Öğretmenliği programının 1., 2., 3. ve 4. sınıflarında öğrenim görmekte olan 279 normal öğretim, 299 ikinci öğretim olmak üzere toplam 578 öğretmen adayından oluşmaktadır. Çalışmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, duygusal zekâ toplam puan ortalamaları ve faktörlerinden alınan toplam puan ortalamalarıyla öğretim türü arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Sınıf düzeyi açısından normal öğretimde öğrenim gören öğretmen adaylarının iyimserlik, duyguların değerlendirilmesi, duyguların kullanımı faktörleri ve duygusal zekâ toplam puan ortalamalarına göre farklılık olup olmadığını belirlemeye yönelik yapılan analiz sonucunda, iyimserlik, duyguların kullanımı faktörleri ve duygusal zekâ toplam puan ortalamalarında üçüncü ve dördüncü sınıflar arasında üçüncü sınıf lehine (p<0.05) anlamlı farklılık bulunmuştur. Çalışma sonucunda, daha büyük örneklemler üzerinde farklı programlarda öğrenim gören öğretmen adayları dikkate alınarak başka araştırmaların yapılabileceği, ayrıca öğretmen adaylarının duygusal zekâ yetilerini geliştirici sınıf ortamlarının tasarlanabileceği önerilmektedir.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Uluslararası alan indekslerindeki dergilerde yayımlanan tam makale
Dergi Adı Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
Dergi ISSN 1300-8811
Dergi Tarandığı Indeksler ısı
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 09-2016
Cilt No 24
Sayı 5
Sayfalar 2425 / 2438
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları
TRDizin 1

Paylaş