Yazarlar |
Dr. Öğr. Üyesi Hakkı ÇILGINOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Sağlık turizmi her geçen gün dünya ekonomisinde daha önemli birargüman haline gelmektedir. Dünyada 2010 yılı itibarıyla sağlıkhizmetlerinden yararlanmak maksadıyla seyahat gerçekleştirilerekortaya çıkan ekonominin boyutu 60 milyar USD’dir. Ülkemizde sonyıllarda sağlık sektöründe söz konusu olan gelişmeler doğrultusunda veözel hastanelerin sağlık sistemi içerisindeki öneminin artması ile birlikte,hem genel anlamda sağlık turizmi hem de özel anlamda medikal turizmkapsamında, Türkiye’nin dünya genelindeki payının da artması gündemegelmiştir. Bu temelde uluslararası sağlık turizmi anlamında sunulanhizmetler çerçevesinde uluslararası hastaları çekmek isteyen birçokhastane, uluslararası akreditasyon belgelerini edinmek adına çalışmalarbaşlatmış ve çeşitli pazarlama stratejileri uygulamak doğrultusundaprogramlar geliştirmiştir. 2013 yılı itibariyle de ülkemizde, 4 tanesiİzmir’de olmak üzere 50 Uluslararası ortak Komisyon (JCI) akreditelisağlık kuruluşu hizmet vermeye başlamıştır. Yıllara göre farklılıkgöstermekle birlikte, son yıllarda ülkemize en çok uluslararası hastagönderen ülkelerin arasında Almanya, Libya, Rusya, Irak ve Hollanda’nınilk sıralarda yer aldığı görülmektedir. Bu ülkeleri ise; diğer komşuülkelerin, bazı Batı Avrupa ülkelerinin ve Amerika Birleşik Devletleri’nintakip etmesi söz konusudur.Çalışmada, Mart 2015 ile Ağustos 2016 tarihleri arasında toplam17 ay boyunca başta Antalya, İstanbul, Muğla, İzmir ve Ankara olmaküzere çeşitli illerde turistlerle mülakatlar yapılmak suretiyle, konununuygulayıcısı durumunda olan sağlık tesislerinde çalışan sağlık görevlilerive idari personellerle yüzyüze yapılan görüşmelerle konu aydınlatılmayaçalışılmıştır. Ayrıca aynı illerde bulunan ve Türkiye’ye sağlık turizmikapsamında gelmiş veya turist olarak bulunduğu ülkemizde sağlık hizmetlerinden yararlanmış olan 310 turiste yönelik olarak araştırmacıtarafından geliştirilen “Türkiye Sağlık Turizmi Algı” anketi uygulanmıştır.Elde edilen veriler SWOT analizi yöntemi ile değerlendirilerek Türkiyesağlık turizmi tüm yönleri ile değerlendirilmiştir. Bu çalışma ileTürkiye’nin bu pazardaki mevcut durumu ortaya konulurken; gelecektebu pazardaki payını daha da artırabilmek için gereken öneri vedüzenlemelerin geliştirilmesi amaçlanmıştır. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies |
Dergi ISSN | 2667-5609 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 01-2018 |
Cilt No | 13 |
Sayı | 19 |
Sayfalar | 501 / 512 |