Yazarlar |
Arş. Gör. Özge ÇAYLAK DÖNMEZ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Dr. Öğr. Üyesi Hakkı ÇILGINOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Çalışan insanlar vakitlerinin büyük bir kısmını çalıştıkları kurumlarda gerçekleştirmektedir. Sağlık çalışanlarının dikkatlerinin dağılmaması ve performanslarının en üst düzeyde olması gerekmektedir. Yemekhane hizmeti memnuniyet düzeyinin iş performansını etkileyeceği düşünülmektedir. Covid-19 sürecinde sağlık çalışanları hastanelerde uzun mesai saatleri geçirmişlerdir. Araştırmada hastane personellerinin personel yemeklerinden memnuniyet düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Çalışma alt amaçları arasında ise sağlık personellerinin statü dağılımı ve kıdem yıllarına göre toplu yemek hizmeti memnuniyet düzeylerinin farklılık gösterip göstermediğinin belirlenmesi ve hastanelerdeki yemek hizmetlerinde var olan aksaklıkların ortaya çıkarılması bulunmaktadır. Çalışmanın amacı doğrultusunda Kastamonu Eğitim ve Araştırma Hastanesinde görevli 282 personele yemek hizmetlerini değerlendiren anket uygulanmıştır. Sağlık çalışanlarının yemek hizmetleri memnuniyetinden demografik özelliklere göre farklılıklarının belirlenmesi amacıyla t-testi ve ANOVA testi gibi farklılık testleri uygulanmıştır. Farklılık testleri sonucunda, yemek kalitesi ve çevresel faktörlerden en memnun olunan boyutlar olduğu, servis personeli durumu da en az memnun olunan boyut olduğu belirlenmiştir. Memnuniyetin demografik değişkenler açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla yapılan testler sonucunda cinsiyet, kıdem yılı, kıdem dağılımı ve yaş değişkenlerinin memnuniyet açısından farklılık gösterdiği medeni durumun ise farklılık göstermediği tespit edilmiştir. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | JOURNAL OF TOURISM AND GASTRONOMY STUDIES |
Dergi ISSN | 2147 – 8775 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2022 |
Cilt No | 10 |
Sayı | 2 |
Sayfalar | 1464 / 1480 |
Doi Numarası | 10.21325/jotags.2022.1052 |
Makale Linki | https://jotags.org/2022/vol10_Issue2_article38.pdf |