img
TELEVİZYON DİZİLERİNDE İZLEYİCİLERE SUNULAN GASTRONOMİK ÖĞELERİN BELİRLENMESİ: GÖNÜL DAĞI DİZİSİ ÖRNEĞİ   
Yazarlar
Dr. Öğr. Üyesi Hakkı ÇILGINOĞLU
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Özet
Bireyler, izledikleri dizi ya da filmlerdeki sahnelerden etkilenerek harekete geçebilmektedir. İzledikleri dizi ya da filmdeki duygunun aynısını, gösterilen destinasyonda deneyimleme isteği, bireylerin seyahat planlarını etkilemektedir. Bu kapsamda bir dizide gösterilen yiyecek-içeceklerin, destinasyon imajı oluşturma/geliştirme etkisi oldukça büyüktür. Çünkü dizi ya da filmlerde gösterilen yiyecek-içecekler, o destinasyonunu kültürünü yansıtmakta ve izleyiciler de bu farklı kültürü benimsemektedir. Zaman içerisinde potansiyel turistler, bu farklı kültürü o destinasyonda deneyimlemek istemekte ve seyahat planlamalarını da buna göre düzenlemektedir. Bu bölgeyi ziyaret eden turistler beraberinde başta ekonomik olmak üzere birçok fayda getirmektedir. Özetle, bir televizyon dizisinde gösterilen gastronomik ürünlerin hem ülke hem de bölge turizmine birçok yönden katkısı bulunmaktadır. Bu doğrultuda hazırlanan bu çalışmada, TRT 1 kanalında yayınlanan ve yayınlandığı günden itibaren yüksek reyting oranlarına sahip Gönül Dağı isimli televizyon dizisinde izleyicilere sunulan gastronomik ürünlerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu amaca yönelik olarak, dizinin bazı bölümleri incelenmiş ve dizideki gastronomik öğelerin, çay, Türk Kahvesi, peynir, zeytin, reçel, pilav gibi temel ürünler olduğu, bu öğelerin genel olarak aynı ürünlerden oluştuğu, çeşitliliğin çok fazla olmadığı, yöresel ürünlere pek yer verilmediği, ürünlerin hazırlanış süreçlerine dair bilgilendirme yapılmadığı gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre ilgili kişilere bazı önerilerde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı 3. SEKTÖR SOSYAL EKONOMİ DERGİSİ
Dergi ISSN 2148-1237
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2022
Cilt No 57
Sayı 2
Sayfalar 1441 / 1455
Doi Numarası 10.15659/3.sektor-sosyal-ekonomi.22.06.1850
Makale Linki http://tisej.com//makale_ozet.php?MSID=WIJ4vBrWNMgI5op61hOLRL_CuqfIHam-Jmof-_Hh7K8%