img
MÜZİK EĞİTİMİ ANABİLİM DALI ÖĞRENCİLERİNİN TEORİ VEUYGULAMA DERSLERİNE YÖNELİK BİLGİ DÜZEYLERİNİNİNCELENMESİ     
Yazarlar
Arş. Gör. Ece TUNCER TÜFEKÇİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Sadık Özçelik
Gazi Üniversitesi, Türkiye
Özet
Üniversitelerin eğitim fakültelerindeki müzik eğitimi anabilimdalları nitelikli müzik eğitmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Meslekimüzik eğitimi almak isteyen bireylerin, bu bölümlerde eğitimgörebilmeleri için üniversiteler tarafından belirlenen tarihlerdegerçekleştirilen özel yetenek sınavlarında başarılı olmalarıgerekmektedir. Özel yetenek sınavlarında başarılı olan bireyler birermüzik öğretmeni adayı olmaktadırlar. Müzik eğitimi anabilim dallarındaeğitim görmeye başlayan her bir öğrencinin yaşam boyu edindiği müzikalbilgi birikimi farklı düzeylerde olabilmektedir. Bu durum eğitimingerçekleştiği alanlarda derslerin uygulama düzeylerini etkilemektedir.Teori ve uygulama dersleri müzik eğitimindeki en temel derslerdir. Müziköğretmenlerinin sahip oldukları müzikal birikimlerin temelinde buderslerden alınan kazanımlar bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı,müzik eğitimi anabilim dalında öğrenim görmekte olan 1. sınıföğrencilerinin, “Batı Müziği Teori ve Uygulaması,” “Türk Halk MüziğiTeori ve Uygulaması,” “Türk Sanat Müziği Teori ve Uygulaması” dersleritemelindeki bilgi düzeylerinin ölçülmesidir. Bu çalışmanın evreni GaziÜniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalındaöğrenim görmekte olan tüm öğrencilerden oluşurken, örneklemi ise aynıanabilim dalında öğrenim gören lisans 1. sınıf öğrencilerindenoluşmaktadır. Araştırma nitel bir araştırmadır ve tarama modelikullanılmıştır. Öğrencilerin tonal ve makamsal alandaki bilgi düzeyleriniölçme amaçlı çoktan seçmeli, 15 tonal, 15 makamsal alan sorularındanoluşan toplam 30 soruluk bir test hazırlanmıştır. Elde edilen verilerdoğrultusunda ulaşılan sonuçlarda 1. sınıf öğrencilerinin makamsal alana göre tonal alanda daha yüksek bir başarı elde ettiklerigörülmüştür.
Anahtar Kelimeler
Makale Türü Özgün Makale
Makale Alt Türü Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale
Dergi Adı Turkish Studies - Educational Sciences
Dergi ISSN 2667-5609
Dergi Tarandığı Indeksler TR DİZİN
Makale Dili Türkçe
Basım Tarihi 06-2019
Cilt No 14
Sayı 3
Sayfalar 743 / 754
Doi Numarası 10.29228/TurkishStudies.22946
Makale Linki http://www.turkishstudies.net/files/turkishstudies/1e16ad4e-fc6a-4d51-881b-0296b457979b.pdf