Yazarlar |
Arş. Gör. Ece TUNCER TÜFEKÇİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye |
Sadık Özçelik
Gazi Üniversitesi, Türkiye |
Özet |
Üniversitelerin eğitim fakültelerindeki müzik eğitimi anabilimdalları nitelikli müzik eğitmenleri yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Meslekimüzik eğitimi almak isteyen bireylerin, bu bölümlerde eğitimgörebilmeleri için üniversiteler tarafından belirlenen tarihlerdegerçekleştirilen özel yetenek sınavlarında başarılı olmalarıgerekmektedir. Özel yetenek sınavlarında başarılı olan bireyler birermüzik öğretmeni adayı olmaktadırlar. Müzik eğitimi anabilim dallarındaeğitim görmeye başlayan her bir öğrencinin yaşam boyu edindiği müzikalbilgi birikimi farklı düzeylerde olabilmektedir. Bu durum eğitimingerçekleştiği alanlarda derslerin uygulama düzeylerini etkilemektedir.Teori ve uygulama dersleri müzik eğitimindeki en temel derslerdir. Müziköğretmenlerinin sahip oldukları müzikal birikimlerin temelinde buderslerden alınan kazanımlar bulunmaktadır. Bu çalışmanın amacı,müzik eğitimi anabilim dalında öğrenim görmekte olan 1. sınıföğrencilerinin, “Batı Müziği Teori ve Uygulaması,” “Türk Halk MüziğiTeori ve Uygulaması,” “Türk Sanat Müziği Teori ve Uygulaması” dersleritemelindeki bilgi düzeylerinin ölçülmesidir. Bu çalışmanın evreni GaziÜniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dalındaöğrenim görmekte olan tüm öğrencilerden oluşurken, örneklemi ise aynıanabilim dalında öğrenim gören lisans 1. sınıf öğrencilerindenoluşmaktadır. Araştırma nitel bir araştırmadır ve tarama modelikullanılmıştır. Öğrencilerin tonal ve makamsal alandaki bilgi düzeyleriniölçme amaçlı çoktan seçmeli, 15 tonal, 15 makamsal alan sorularındanoluşan toplam 30 soruluk bir test hazırlanmıştır. Elde edilen verilerdoğrultusunda ulaşılan sonuçlarda 1. sınıf öğrencilerinin makamsal alana göre tonal alanda daha yüksek bir başarı elde ettiklerigörülmüştür. |
Anahtar Kelimeler |
Makale Türü | Özgün Makale |
Makale Alt Türü | Ulusal alan endekslerinde (TR Dizin, ULAKBİM) yayımlanan tam makale |
Dergi Adı | Turkish Studies - Educational Sciences |
Dergi ISSN | 2667-5609 |
Dergi Tarandığı Indeksler | TR DİZİN |
Makale Dili | Türkçe |
Basım Tarihi | 06-2019 |
Cilt No | 14 |
Sayı | 3 |
Sayfalar | 743 / 754 |
Doi Numarası | 10.29228/TurkishStudies.22946 |
Makale Linki | http://www.turkishstudies.net/files/turkishstudies/1e16ad4e-fc6a-4d51-881b-0296b457979b.pdf |