img
img
Müzik Eğitimi Öğrencilerinin Pandemi Dönemi ve Sonrası Çalgı Eğitimi Derslerinin Niteliğine İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi    
Yazarlar (2)
Özlem Ömür
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Arş. Gör. Dr. Ece TUNCER TÜFEKÇİ Arş. Gör. Dr. Ece TUNCER TÜFEKÇİ
Kastamonu Üniversitesi, Türkiye
Devamını Göster
Özet
Bu çalışma pandemi döneminde eş zamanlı çevrimiçi yapılan çalgı eğitimi dersleri ile pandemi sonrası yüzyüze yapılan çalgı eğitimi derslerinin niteliğine ilişkin öğrenci görüşlerinin belirlenmesi amacıyla yapılmış bir araştırmadır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması etrafında şekillendirilmiştir. Çalışma grubu belirlenirken her iki eğitim sisteminde de çalgılarına erişimde herhangi bir problem yaşamayan öğrenciler seçilmesi nedeniyle araştırmanın örnekleme yöntemi amaçlı örnekleme yöntemi olarak belirlenmiştir. Çalışma, Kastamonu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda lisans 2, 3 ve 4. sınıflarda öğrenim görmekte olan 25 öğrenci ile sınırlandırılmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından hazırlanan ve uzman görüşleri doğrultusunda son halini almış olan “Öğrenci Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Elde edilen verilere göre öğrencilerin, eğitmenleri ile kurdukları iletişimin kalitesi, çalıştıkları eser sayısı, istenilen teknik ve müzikal ifadeleri uygulayabilme durumları ve derslerde gösterdikleri başarı durumları açısından çevrimiçi eğitime göre yüzyüze eğitimden daha fazla yararlandıkları ve yeterlilik düzeylerinin daha yüksek olduğu görülmüştür. Bu bulgular ışığında yüzyüze eğitimin daha nitelikli ve sağlıklı gerçekleştiği sonucuna varılmıştır. Çalgı eğitimi dersine yönelik motivasyon açısından her iki eğitim sisteminde de belirli bir fark gözlenmemiştir. Öğrencilerin çalgı çalışmaya ayırdıkları zaman ile çalgı eğitimi dersine ilişkin devam durumlarında, çevrimiçi eğitimin yüzyüze eğitime oranla daha yeterli olduğu saptanmıştır. Bu doğrultuda öğrencilerin çevrimiçi eğitimde çalgılarına …
Anahtar Kelimeler
Bildiri Türü Tebliğ/Bildiri
Bildiri Alt Türü Tam Metin Olarak Yayınlanan Tebliğ (Uluslararası Kongre/Sempozyum)
Bildiri Niteliği Alanında Hakemli Uluslararası Kongre/Sempozyum
Bildiri Dili Türkçe
Kongre Adı 2nd INTERNATIONAL CONFERENCE ON EDUCATIONAL TECHNOLOGY AND ONLINE LEARNING - ICETOL 2022
Kongre Tarihi 23-06-2022 / 26-06-2022
Basıldığı Ülke Türkiye
Basıldığı Şehir Burhaniye
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
Atıf Sayıları

Paylaş